- CINTAKU BUKAN MURAH, NOVEL KE-11 -

7:37 AM

Salam dan Selamat Sejahtera pada semua. Kat atas tu cover novel terbaru saya yang diberi judul CINTAKU BUKAN MURAH [CBM]. Alhamdulillah... pejam celik, pejam celik, rupa-rupanya dah 11 buah novel saya dengan Alaf 21 [Grup Buku Karangkraf]. Cepatnya masa berlalu sampai kadang-kadang saya tak sedar tentang banyak perkara. Tapi kalau nak diikutkan, dah ada 12 novel saya dengan Alaf 21, cumanya... apa gunanya mengenangkan sesuatu yang dah tak ada. Tak kisahlah berapa jumlahnya novel yang dah saya hasilkan, paling penting saya berharap, selalu berharap dan akan tetap berharap supaya setiap novel yang saya hasilkan dengan berbagai-bagai perasaan dan cabaran dapat diterima.

Kalau terasa nak komen, bukan sekarang masanya sebab novel CBM tu belum ada di pasaran. Kena tunggu bulan Julai 2013 nanti sebab novel ni dijangka terbit pada bulan tersebut. Itu pun kalau tak ada aral melintang. Bila hari dan tarikhnya, jangan ditanya sebab jawapan tu tak ada pada saya. Hanya saya berani katakan, bila CBM benar-benar dah ada di pasaran, itulah harinya.

Dan seperti selalu, saya bersedia mendengar apa saja komen pembaca asalkan komen yang diberikan bertujuan untuk memperbaiki mutu penulisan saya sebab saya memang mengharapkan komen yang membina. Kalau komen dengan niat mahu menjatuhkan semangat saya, maaf... saya tak akan ambil peduli, apalagi kalau disampaikan dengan cara yang tak berhemah. Saya tak suka orang yang kurang ajar sebab saya tak pernah berkurang ajar dengan orang, kecuali tanpa saya sedari. Itu... di luar kemampuan saya dan saya mohon maaf.

Sejujurnya bagi saya, komen itu makanan penulis. Kalau sedap, yang membawa maksud membawa kebaikan [bukan pujian aje, tak puji pun sama janji tujuannya baik], akan saya kunyah dan telan. Kemudian saya akan teliti, kaji dan cuba buat apa yang mampu saya buat. Kalau sebaliknya, saya akan luahkan kembali tanpa perlu berfikir sampai berkali-kali. Apa gunanya memenatkan mulut mengunyah dan menelan makanan yang hanya akan membawa mudarat pada diri sendiri.

Terus terang kata, saya bukan lagi anak remaja yang baru bertatih dalam dunia penulisan. Saya dah begitu banyak melalui pahit manis sepanjang 10 tahun bergelar penulis. Saya ketawa dan menangis bersama-sama karya saya. Saya jatuh dan bangun bersama-sama mereka [merujuk karya saya]. Ya, saya akui dunia penulisan ni macam pelangi, ada bermacam-macam jenis warna. Kadang sangat indah, kadang sangat hodoh. Tapi ini dunia yang saya pilih, maka saya harus memaknakan pilihan saya dengan sebaik-baiknya biar pada akhirnya nanti saya tak akan rasa kesal.

Untuk yang memang menanti CBM ni... saya akan maklumkan perkembangannya dari semasa ke semasa. Untuk yang mahukan tandatangan saya, saya akan buka preorder beberapa hari lagi. Rasanya, itu aje untuk setakat ni. Sekian... ;-)

You Might Also Like

2 comments

  1. adakah sambungan enovel CBM dah tak ada dlm tempoh tu? saya mmg tak sabar nk dapatkan CBM.

    ReplyDelete
  2. penulisan aleya aneesa memang terbaik!!anim sukaaaaa sangat semua novel akak.akan menunggu dengan setia buah tangan terbaru akak ni.

    selamat maju jaya kak :)

    ReplyDelete