- MiNtA mAaF-

Minta maaf? Hem... macam dah buat salah aje kan bunyinya. Tak adalah, gimik aje 2. Maklumlah, sejak akhir2 ni rasa macam tak sempat nak buat ape, nak tulis n3 pun kena pikir 2 atau 3 kali sebab kejar masa. Ni pun dah kira ringan sikit sebab dah banyak juga keje2 opis yang aku selesaikan. Tapi... belumlah merdeka sepenuhnya. Dan, selagi namanya keje mana ada boleh abis. Pendek kata... selagi belum tutup mata, keje... keje... keje...

Er... sebenarnya aku dah banyak kali dapat e-mel, org tanya bila aku nak sambung cerpen, eh boleh ke panggil cerpen bila panjang berjela? Entahlah... aku anggap cerpen ajelah ye sebab asalnya memang cerpen yg dah aku panjang2 kan. Tajuk cerpen 2 "CINTA SEBATANG PEN OREN". Kelakarnya tajuk dia kan? Tak kisahlah, janji ada tajuk. Rasanya dah dekat setahun cerpen 2 terbiar jadi macam rumah usang tak bertuan sampaikan ada yang tanya, betul ke aku yang tulis cerpen 2? Sebabnya cerpen tu dah pergi ke blog orang lain. Aku nak jawab ape? Sebab memang salah aku pun sebab aku tinggalkan macam 2 aje, x ada ending sampai ramai yang tertanya2 dan yang frust pun ada gak. Tiba2 aje aku rasa mcam x bertanggungjawab pulak sebab buat orang tertunggu2...

Aku bukannya x nak sambung lagi, tapi... aku tak ada masa sangat. Novel yang ada pun masih semput2 nafas nak teruskan, rasa payah benar nak sampai ending kali ni. Dulu masa baru2 buat cerpen 2, aku baru masuk keje so keje x ada sangat. Tapi sekarang susah sikit le gamaknya. Jadi atas alasan itulah aku nak minta maaf kepada sesiapa yang baca atau terbaca cerpen 2 dah masih mengharap aku sambung lagi. Insya-allah, aku akan sambung cerpen 2 lepas abis novel yang aku tengah buat sekarang ni tapi lambat lagi rasanya. Dan, aku tak akan teruskan kat teratak 2, aku akan cuba jadikan sebuah buku cuma mungkin dengan tajuk yang berbeza. Harapnya... aku akan dimaafkan. Sekian, wassalam...

3 comments:

  1. Mintak maaf ye?? okey.. izinkn kte jd org pertama memaafkn awak, tp dgn syarat tau... syaratnya awk msti cpt2 siapkn cete tu jd sbuah novel. sb cete tu best dn ada kelainan, berbeza dr karya2 awk yg dh diterbitkan.
    cepat arr..cepat arr.. kte x sabar nk tunggu lelama ni..
    hehe.. teringtkn seseorang bla bce cerpen ni.. pe khabar dia skrg??

    ReplyDelete
  2. sis... kalau dah maafkan mana leh paksa nak suh cepatkan. teruk betollah awk ni, sabar kan separuh daripada sabariah... hehehe... alah kena tunggu lama sikit sebab kte nak siapkan yg sedia ada ni dulu wlupun dh lama x cuit pun.
    dia? hehehe... kte x tau ar, dakwat pun dah kering le... hehehe...

    ReplyDelete
  3. err.. sbnrnya xde la nk komen apa kt sini..saje jer dh tghmalam ni x leh tido..datang2lh mengacau orng yg tgh syok zzzzzz....kt sne.

    cecepat ar wat tag psl bunger tue.. nk gak tau awk ske bunger apa.. bunga kantan ke, bunga kobis ke, or bunga2 bahasa kot..

    pasni kte wat tag psl rerama lak eh.. temanya, apa yg anda boleh huraikn pasal rerama? kenapa anda ske rerama...terutama kt kasut? hehehe...

    hm..dah la, nk tido..babai...

    ReplyDelete