-Pembuka Bicara, Ceh...-

12:32 PM

Salam pada yang masih sudi berkunjung ke blog yang asyik sepi sejak akhir-akhir ni sebab tuannya sangat-sangat malas nak mencoret. 21 hari tahun 2010 memunculkan diri dalam pada sedar tak sedar. Dan, inilah n3 pertama aku. Bukannya tak ada cerita menarik, sangat banyak sebab semua yang berlaku dan harus dilalui itu bagi aku ada cerita tersendiri, ada istimewanya yang tak mungkin akan terulang, kalau terulang pun, ceritanya tentu saja tidak sama lagi. Hanya jeri-jemari tak runcing ni macam berat nak mengetuk keyboard...

Apa dah jadi dengan aku? Tak ada dan insya-Allah tak ada apa yang berlaku. Kalau ada pun, hanya perkara-perkara rutin yang harus dijalani setiap hari. Jatuh bangun, sakit perit, semuanya lumrah yang harus ditempuhi. Sesekali jatuh tersadung akar, kesannya ada, parutnya jelas kelihatan... tapi hakikatnya, hidup perlu juga diteruskan selagi masih bernafas di atas muka bumi bertuah ini. Apa yang berlaku, tentu saja mematangkan perjalanan hari-hari seterusnya.

Kalau ditanya tentang hidup, rasa-rasanya... hidup aku masih begini-begini saja. Tak ada apa yang berubah, kalau ada pun, tak dapat menjejaskan apa-apa. Kalau tentang dunia penulisan, sampai semalam, aku masih gigih menyudahkan cerita yang dah pun lebih daripada separuh menerima sentuhan jari-jemari ni. Harap aku boleh sudahkan dalam masa terdekat ni, selagi segala-galanya masih berjalan lancar kerana aku manusia yang bekerjasama dengan mood. Hilang mood, maka hanyutlah aku. Novel baru pula, insya-Allah novel terbaru dengan Alaf 21 akan terbit hujung bulan ni, itu pun kalau tak ada aral melintang. Maklumlah, manusia kan hanya boleh merancang, tapi kenyataannya ada DIA Yang Lebih Tahu. Sekian...

You Might Also Like

1 comments

  1. yg dtunggu mncul jga... diam ubi sgtlah bisi... huh! thniah

    ReplyDelete