- NOVEL KE-10 : DIA TAK TANYA! -

November 29, 2012

Alhamdulillah... hari ni cover novel terbaru saya, “DIA TAK TANYA!” dah mula dipamerkan untuk dilihat pembaca novel. Kalau tak percaya, boleh tengok wall FB saya, Alaf 21 dan ada beberapa lagi yang ikut share [terima kasih semua]. Kulit dan blurbnya pun boleh tengok di bawah, bagi yang tak jadi kawan saya di FB tu.

Tapi saya nak ingatkan sesuatu ya, ini BUKAN KISAH KAHWIN PAKSA. Ini kisah, pasangan yang MEMAKSA ORANG TUA MEREKA SUPAYA MENGAHWINKAN MEREKA. Tak banyak kan kisah macam ni walaupun mungkin memang dah ada? Sebab tulah saya nak cuba meneroka.

Untuk itu, terlebih dan terkurang dalam “DIA TAK TANYA!” harap dapat diterima seadanya. Kalau nak komen untuk tujuan supaya saya dapat memperbaiki mutu penulisan saya, dialu-alukan dengan senang hati [hantar kat email saya, aleyaaneesa@yahoo.com.my]. Tapi kalau nak bagi komen dengan tujuan menghentam-sampai-saya-ada-rasa-rasa-nak-berhenti-menulis, anda sangat-sangat kejam. Dan saya rasa, korang bukan orang yang kejam kan? Kalau kejam pun, buat-buatlah tak kejam.

PESANAN PENUH KASIH SAYANG : DIA TAK TANYA! NI HANYA AKAN ADA DI PASARAN PADA BULAN JANUARI 2013, JADI... TAK USAH CARI SEKARANG SEBAB TAK AKAN JUMPA. TERIMA KASIH...

Inilah dia latar belakang DIA TAK TANYA! -

ISTILAH sahabat merangkap jiran antara Najid dan Najihah akhirnya tersimpul sebagai suami isteri.... Sayangnya, mereka berkahwin atas dasar eksperimen. Kononnya dunia perkahwinan mereka boleh bahagia tanpa cinta! Berjaya, okey. Tak berjaya pun okey.

Orang lain hidup bahagia, tapi rumah tangga mereka huru-hara. Ada saja yang tidak kena. Masalah kecil dibesar-besarkan. Rajuk, marah dan prasangka membakar diri. Sudahnya, mereka tidur asing- asing; seorang ke timur dan seorang lagi ke barat. Najid dan Najihah lupa... dalam sesebuah perkahwinan, tidak ada istilah ‘try and error’. Mereka saling ego, hipokrit dan suka menuding jari. Ada isteri, tapi lagak macam bujang. Ada suami, tapi langkah macam hidup seorang!

“Maaf, sayang. Najid betul-betul minta maaf. Tapi percayalah, Najid sayang sangat kat Jiha.”

7 comments:

  1. tahniah dear! u r the best!!thumb up

    ReplyDelete
  2. Tahniah nanti blh order online dgn aleeya ye???

    ReplyDelete
  3. Tahniah .....
    Nanti blhlah order online dgn aleeya ye he he he

    ReplyDelete
  4. : ct cheery - terima kasih juta-juta lemon

    ReplyDelete
  5. : kak noor - terima kasih kakak. boleh aje, tak jadi hal. tunggu nvl terbit dulu ok..

    ReplyDelete
  6. Sy suka novel2 aleya aneesa..x sabar nk beli yg ni.. :)

    ReplyDelete
  7. Rasa tak sbar nak beli novel aleya... Saya suka baca semua novel aleya.. Awk mmg best la... :)

    ReplyDelete