- SELAMAT HARI LAHIR, KAK LONG -

By | 8:10 AM Leave a Comment
Saya hanya ada satu kakak kandung [kakak angkat, setakat ni ada dua & rasanya cukuplah dua tu aje sebab saya tak berhajat nak tambah-tambah – bukannya berlagak bagus tapi saya memang bukan jenis angkat-angkat ni sebab ada masa-masanya saya memang tak begitu pandai menjaga hati & perasaan orang, lebih-lebih lagi yang dekat dengan saya] & hari ni bersamaan dengan 20 NOVEMBER 2012 merupakan hari ulang tahun kelahiran dia yang ke-40 tahun. 40 tahun? Alahai... diam tak diam umur Kak Long saya dah agak banyak dan sampai satu masa kelak, kalau umur saya panjang, saya pun akan melewati angka itu. Bukan hanya saya, tapi sesiapa saja yang umurnya belum mencecah angka 40 tahun itu.

Nak berkisah apa ya? Rasa-rasanya sebelum ni macam saya dah berkisah banyak tentang Kak Long saya tu. Dan sekarang ni, saya dah hilang diksi untuk membebel-bebel tentang dia yang satu itu. Tapi tak kisahlah biar bagaimana hilangnya diksi saya pun, yang pasti... saya gembira sangat sebab hubungan kami berdua sejak beberapa tahun kebelakangan ini atau lebih tepat lagi, sejak saya tinggalkan kampung dan belajar di universiti, semakin erat. Tak ada lagi gaduh-gaduh-sayang, tak ada lagi cubit-cubit-tak-manja-pun, tak ada lagi baling-baling-bola takraw-kat-kepala-dia yang berkesudahan dia-cubit-saya-masa-tengah-tidur, tak ada lagi dia kata saya-lebih-pentingkan-kawan-kawan-daripada-adik-beradik-sendiri.

Sekarang ni, kami berdua mengamalkan DASAR BERBAIK-BAIK & insya-ALLAH biarlah sampai nyawa bercerai daripada badan. Kami joging sama-sama [janji nak hari-hari tapi sebab saya malas, satu hari aje yang jadi daripada sembilan hari yang saya peruntukan – itu pun kami terpaksa patah balik bila dengar anjing menyalak, takut kena ligan dengan dua ekor anjing yang nampak agak garang tu], senam aerobik sama-sama, makan sama-sama, diet sama-sama dan tak kurus-kurus pun sama-sama juga.

Untuk Kak Long saya, ANISAH WAHAB, SELAMAT HARI LAHIR, MOGA PANJANG UMUR, MURAH REZEKI & PALING PENTING... SELALU ADA DALAM RAHMAT ALLAH. Sayang sama kamu, sis...
Newer Post Older Post Home

0 comments: