Firasat Penggunaan Bantal...

Sebenarnya aku tak tahu sama ada firasat ini benar atau pun hanya mitos semata-mata. Tapi aku saja masukkan sebagai n3 sebab nak kongsi dengan kawan-kawan dan saja nak suka-suka. Terlanjur cuaca kat luar pun nampaknya cerah, jadi seronok rasanya kalau dapat kongsi sesuatu yang menarik di hari Rabu ni. Terdapat beberapa ketegori bantal dan perwatakan. Jadi, mari kita sama-sama tengok yang mana satu kategori kita.

1) Memeluk Bantal
- Mereka yg suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni.
- Mereka mempunyai penghargaan yg tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera.
- Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik.
- Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yg akan berlaku melalui mimpi.
- Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal
- Mereka biasanya kurang keyakinan dalam kehidupan seharian mereka.
- Memerlukan banyak pendamping.
- Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

3) Tidur Dengan Satu Bantal
- Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya.
- Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mata.

4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki
- Mereka mempunyai sifat kurang baik.
- Mereka jarang bergaul dengan orang ramai, malah kaku dalam pergaulan.
- Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois.
- Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita-cita.
- Mereka tidak suka berusaha.

5) Tidur Tanpa Bantal
- Mereka memiliki sifat percaya diri yg sangat tinggi. Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.

6) Tidak punya bantal
- Kasihan betul... pergi kedai belilah satu…

* Jadi di mana kategori kita? Dan, masalahnya aku tergolong dalam jenis manusia dari no 1-4, semua itu sifat akukah? Hem, peningnya kepala… tapi yang pasti ada yang kebetulan terkena dan ada juga yang x sama langsung atau sebenarnya aku yang tak sedar. Entahlah ye…

3 comments:

  1. Aleya, kalau ada kategori tambahan iaitu bantal yang digunakan adalah "bantal bucuk" kesayangannya..Cam mana tu ek? hahahahah

    ReplyDelete
  2. Abang Long memang suka peluk bantal, dan atas katil ada banyak bantal, kadang - kadang bantal ada dibawah kaki, tapi bila dah 'lasak', maka bantal jatuh kebawah katil, maka tidur tanpa bantal, dan terus bermimpi "eh, aku tak ada bantal ?". Jadi sekarang, Abang Long termasuk dalam PENCALONAN Kategori apa yek ?

    ReplyDelete
  3. alamak mersik, abang long... yg 2 kategori 2 saya x taulah. belum abis menuntut ilmu lagi... kena g betapa kt gua dulu nampaknya. masalahnya x jumpa lgi guanya di mana...

    ReplyDelete