Tak Ada PC...

Salam buat semua. Rasanya dah beberapa minggu x tulis apa2 n3 di sini. Pc diserang virus dan sampai sekarang masih x boleh diperbaiki walaupun dah diformat baru. Ini pun dapat pc loan, hem... ingat duit jer yang boleh loan, barang2 pun boleh juga rupa-rupanya. Tak kisahlah janji ada daripada x ada langsung.

Hampir 3 minggu jugalah aku jadi manusia baik, tekun menghadap manuskrip 'Intisari Karya Klasik (11)' walaupun ada masa2nya rasa nak termuntah sebab aku x berapa dengan karya klasik dan tradisional ni. Tapi aku buat2 minat sangat sebab dah x ada pilihan lain lagi. Lagipun tebal, ada 674 m/s, lagilah rasa macam x boleh nak buat. Selalu kena perli dengan kawan2 sebab aku dah jadi rajin, pun aku buat2 x dengar aje. Padahal dalam hati, tension macam nak rak. Dahlah, x ada pc, nak edit pulak karya lama. Tapi bila lama2 baca, seronok juga walaupun ada yang x masuk akal dan berbelit-belit sampai aku boleh senyum dan ketawa sorang2. Ada banyak benda menarik yang selama ni aku x tahu. Tapi x habis lagi aku mengedit dan harap2 aku boleh siapkan cepat walaupun dah ada gangguan depan mata ni.

Tiga minggu juga aku jadi orang nomad, pindah dari satu tempat ke satu tempat kawan2 yang x datang semata2 nak tengok blog, tengok e-mel dan apa2 yang patut. Seganlah juga, tapi nak buat macam mana, itu ajelah caranya. Jadi, sebab meminjam x adalah aku beria-ia menulis. Sekadar menjengah2 mana yang patut. Nasib baik la ni dah ada, x payahlah jadi orang nomad lagi.

Terima kasihlah kepada sesiapa yang menjengah walaupun aku kerap x ada, kedatangan kawan2 sangat dialu-alukan. Rasanya cukup sampai di sini dulu, lain kali aku ceritakan apa yang berlaku sepanjang hampir tiga minggu aku x ada pc sendiri di opis. Sekian, salam sayang buat semua.

No comments:

Post a Comment