- HeM... eNtAhLaH -

August 3, 2007

Ikutkan hati hari ni memang x nak pergi mana2 masa rehat tadi sebab x nak beli ape dah rasanya bulan ni. Tapi bila Diana ajak makan kat Secret Recipe, aku okey aje. Lagipun hari ni dia sedih, ape guna jadi kawan kalau x leh berkorban sikit kan? Jadi tepat pukul 12, kami pun pergi Secret Recipe kat depan Times Square. Yang sebenarnya aku jarang pergi area belah sana. Tapi rasanya itulah yang paling dekat

Aku ni sebenarnya baru aje makan kt Secret Recipe minggu lepas masa pergi Negeri Sembilan. Tapi makannya dekat Melaka sebab pergi merayap dengan abang, kakak ipar n anak dia. Jadi, nak makan ape hari ni? Tapi x kisahlah, janji Diana senang hati dan lupa sekejap problem dia. Lepas pekena nasi, air dan kek carrot kegemaran aku, kte org pun merayap pulak kat Sungei Wang sebab awal lagi rasanya. Nak balik pun alang-alang. Jadi bermulalah aktiviti cuci-mencuci mata. Paling banyak kte org masuk kedai kasut, try itu try ini, lepas tu senyum-senyum dah keluar dengan tangan kosong. Kan dah cakap, cuma nak cuci2 mata aje. Itu yang x beli ape2 2.

Bila dah puas kononnya nak balik, malangnya x dapat cari jalan keluar. Lama jugalah berpusing2. Maklumlah, memang aku jarang2 benar datang ke tempat 2. Tak ada keperluan di situ. Diana pun macam tu gak. Malu gak rasa, tapi nak buat macam mana kan? Lagipun mana ada orang yang kenal kte org. Cari punya cari akhirnya jumpa juga pintu yang dicari. Masa nak keluar tu, kat tengah-tengah orang ramai, aku dan Diana terperanjat sangat. Depan biji mata kami dan orang yang ada kat c2, ada 1 couple, dengan selambanya kiss awek dia. Bukan kat pipi atau dahi pulak tu. Ya ALLAH! Aku pandang Diana, Diana pandang aku. Tak tau sama ada nak ketawa atau marah. Tapi yang pasti kte org pulak yang malu tengok. Perempuan tu pakai tudung dan bukan aku nak kata perempuan pakai tudung 2 semuanya baik. Sekurang-kurangnya hormatilah sikit tudung yang balut kepala dia tu. Aku pun bukannya nak jaga tepi kain orang, cuma... hem, entahlah. Malu kot sebab dah tertengok. Hati tertanya sendiri, 'Aku sebenarnya ada kat Malaysia atau negara Mat Saleh?' Tak tahulah...

3 comments:

  1. salam aleya.. suami isteri skrg dh berani tunjuk caring n loving derang terang2an. mcm jiran akak, tiap2 pagi sebelum dia g kerja, mesti nk cium tangan isteri, pipi isteri dn apa2 lg.. tak kira klu anak2 atau jiran2 nmpk.. tudung tu pula bagi sesetengah perempuan setakat fesyen aje.. mcm jiran akak tu jgk.. sekejap keluar pakai tudung, pakai baju selubung satu badan.. sekejap pula bukak tudung, pakai seluar pendek, t-shirt ketat nmpk bentuk badan, siap ngan sunglasses pergi supermarket- nor ash burn

    ReplyDelete
  2. salam kak...
    member sy 2 dah kawin, dia pun bengang gila. siap ckp, klu dh kawin pun xkanlah nak tujuk kt org. macam2 kan kan?

    hai fad...
    yup, harap2 kte dijauhkan.

    ReplyDelete