- Dua dalam Satu -

4:18 PM

Dua dalam satu? Kenapa ya mesti tajuk tu macam tu? Tak kisahlah tapi yang pasti hari ni aku rasa gembira sangat. Bukannya apa, sebenarnya tarikh hari ni 15 Jun 2008, itulah yang buat aku senyum sendiri sejak dari pagi tadi lagi dan masa menaip ni pun aku tetap juga senyum. Sebenarnya hari ni merupakah hari lahir mak yang ke 54 dan hari ni juga merupakan hari bapa. Sebab itulah aku gelarkan dua dalam satu. Cuma yang tak bestnya, aku tak balik Johor sebab nak kena pergi bengkel di PD selama seminggu. Aku dah pun ucapkan Selamat Hari Lahir pada mak dan Selamat Hari Bapa pada abah. Tapi, bercakap di telefon rupa-rupanya tak sama rasanya dengan bercakap secara berhadapan sebab aku hanya boleh dengar suara dan ketawa mak dan abah. Kalau berdepan, boleh juga aku menyakat-nyakat diaorang tu dan tengok riak wajah tu. Ah... mak dan abah, memang selalu mampu mencuit hati aku.

Hem... tak kisahlah, ada rezeki bila balik nanti aku sambutlah kedua-dua hari tu sebab bagi aku, tak ada istilah terlambat dalam hal-hal yang macam ni. Yang penting aku boleh tengok senyuman manis dua insan kesayangan aku ni. Tapi untuk hari ni dan hari-hari seterusnya, aku ucapkan ‘SELAMAT HARI LAHIR’ buat mak dan ‘SELAMAT HARI BAPA’ buat abah, yang tak pernah jemu memberikan kasih sayang dah selalu berusaha menjadi orang tua yang paling sempurna buat aku dan adik-beradik yang lain. Semoga mak dan abah dipanjang umur, dimurahkan rezeki dan sentiasa berada dalam rahmat ALLAH. Amin!

You Might Also Like

1 comments