- SeRaBuT aTaU jIwA kAcAu? -

1:48 PM

Sakit sangat ke? Tak! Sakit sikit aje? Tak juga! Sakit main-main? Eh... mana ada sakit main-main! Dah tu, sakit dibuat-buat? Mana boleh sakit buat-buat, kalau dah namanya sakit tetap juga naamanya sakit! Kalau semua bukan, maknanya... tak sakitlah tu namanya kan? Taklah, sakit! Habis tu nak gelar sakit apa? Entah! Ah... malaslah nak tanya lagi!

Hem... itu bukannya dialog siapa-siapa atau dialog apa-apa. Hanya dialog dalaman yang berkeliaran dalam diri yang tentunya saling bercanggahan antara hati dan juga akal. Sekejap hati berkata begini, sekejap akal menyangkal begitu. Sekejap hati berkata begitu, sekejap akal menyangkal begini. Dan kesimpulannya, hati dan akal hanya akan diam bila tuan punya diri tidur. Itu pun kalau benar tuan punya diri masih mampu tidur lena sambil ditemani mimpi-mimpi tak sudah.

Ceh... merepek apa ni? Tak tahu! Anggap saja n3 hari ni n3 yang tak penting. N3 yang kalau dilayan hanya akan membuang masa semata-mata. N3 yang langsung tidak ada isi [macamlah n3-n3 selama ni kaya dengan segala macam isi kan?]. Tak kisahlah sebabnya jari-jemari tak runcing ni benar-benar nak menari-nari di keyboard hari ini, menari rentak samba katanya. Merepek sekali lagi! Ya... ya... saya tahu dan saya sangat tahu kerana semua yang tertulis lahir dari hati dan akal saya yang masih sangat waras walaupun saya seperti merasakan ada sesuatu yang tak kena sekarang ini.

Tapi sungguh, saya rasa saya sakit! [Bukan sakit di tubuh]. Terasa seperti ada sesuatu sedang menghantui saya di ketika ini, di kala ini dan di saat ini. Apa dia tu yang dah bertindak begitu kejam? Tak tahu, tak tahu dan tak mahu tahu pun. Dan kesimpulannya... oh, masa rehat saya dah habis. Dah dulu ya, nanti bila-bila ada masa saya sambung lagi, harap masa tu saya dah kembali tenang-tenang aje..., ;-)

You Might Also Like

0 comments