- Pesta Buku (1&2 Mei 2007) -

12:27 PM

Pesta buku lagi! Dan, 2 hari 2 aku pergi PWTC dengan Bikash naik LRT. Sampai kat sana dah tengah hari sebab memang sengaja nak datang lambat sikit. Aku duduk sekejap kat atas sebab ada novel kat sana. Tapi sekejap aje, lepas 2 turun kat booth Alaf 21. Em... macam biasalah, aku kan selalu lambat so mana ada tempat untuk orang lambat cm aku sebab dah penuh dengan kawan2 yg sampai awal. Nasib baik Kak Wan ambikkan kerusi. Dia letakkan aku antara Damya dan Kak Anis. Aduh... mati kutu aku sebab diorg 2 org ni buku masih panas jadi aku x leh nak berbual2, sibuk memanjang. Jadi mulalah aku merayap tempat Kak Lynn, Kak Rose, Kak Lily dan Kak Zara. Lagipun aku x tahanlah tengok Kak Lynn dan Kak Rose gelak2, rasa nak gelak sama.

Pas Kak Zara bangun sekejap aku pun ambik tempat dia, yg best dia siap pesan duduk kejap aje. Tapi... pas 2 aku terus bawa kerusi, duduk sekali ngan diorg. Dan, bila dah duduk sekali 2 lagilah aku rasa seronok. Tapi yang paling best 2, Kak Lynn belikan Pizza Hut 2. Cumanya masa 2 aku dah kenyang. Bila dah reda sikit, balunlah juga sampai Kak Laila kata kat aku, asyik makan aje. Aku apalagi, gelak ajelah. Tq ye Kak Lynn... lain kali belanjalah lagi.

Hem... mmg seronok sangat dapat duduk2 cm 2. Tapi ada yang buat aku rasa geram, ada ke patut diaorg menyakat aku teruk2. Mentang2lah aku sorang2, uwaaaa... Geramnye, rasa cam nak cubit2 aje. Lebih2 Kak Lynn 2, baik aje dia antar SMS kat aku, dahlah aku mula2 x tau no phone dia ape. Tapi rasanya aku dah pukul lengan dia 2. Aku sebenarnya x marah, tau mereka cuma gurau. Org kata, gurau2 kan boleh buat kita makin rapat. Betul ke Kak Lynn? Kira ye ajelah kan? Apapun aku harap boleh jumpa diaorng lagi esok dan lusa. Bukannya senang nak jumpa macam ni, setahun mungkin sekali aje... isyh, cm rayalah pulak. Sekian, assalamualaikum...

You Might Also Like

0 comments