Selamat Jalan Kak Zai...

By | 1:45 PM Leave a Comment
Hari ni masuk hari ke 14 puasa. Rasanya mcm baru semalam aje aku buka puasa pada hari pertama, sorang-sorang depan TV sebab kawan2 yang lain balik kampung. Dan, sepanjang 14 hari ni macam ada banyak benda yang aku nak tulis kat sini, bahkan sebelum puasa pun ada perkara menarik yang aku nak kongsi. Tapi x ada pula idea yang datang, padahal aku ni suka benar kalau dapat duduk depan PC ni. Rasa puas semacam. Sayangnya bila x ada idea mana boleh paksa.

Hari ni aku nak menulis sebab ada rasa suka dan duka kat hati aku hari ni. Yang suka dan buat aku seronok, bila aku dan kawan2 berdiri di luar bahagian sebab nak ambik gambar. Tiap2 tahun pun ini juga yang kami buat bila dah hampir dengan Hari Raya. Bukannya apa, gambar2 ni sebenarnya diambil sebab dah jadi budaya kat DBP ni bila bulan puasa aje, tiap2 bahagian saling bertukar-tukar kad raya. Masing-masing saling mahu menonjolkan kekreatifan. Siapa yang paling menarik dan siapa pula yang sebaliknya. Jadi gambar2 yang kat bawah ni diambil sebab nak dijadikan kad raya yang dengar2nya nak dimasukkan pantun. Cuma pantun apa aku masih belum pasti. Tapi masing-masing dah mula bertanya siapa yang boleh buat pantun. Aku siang2 lagi dah angkat tangan nak cabut sebab aku memang x pandai bab pantun2 ni.

Tapi di sebalik keriuhan dan kemeriahan bergambar dan mencari pantun2 yang menarik, esok bahagian aku akan kehilangan Kak Zai sebab Kak Zai akan berpindah ke Cawangan Sarawak. Permohonan dia ke sana telah pun diluluskan setelah beberapa tahun memohon. Sedih rasanya sebab bahagian aku yang hanya 12 orang semakin kurang, apalagi tempat Kak Seri masih belum berganti, tempat Kak Nor yang kini dah jadi bos aku pun tak ada pengganti. Mesti lepas ni bahagian aku akan jadi lebih sunyi dan sejuk. Dan aku, aku tentunya akan lebih terasa sebab Kak Zai selalu sangat menyakat aku. Dia suka sangat kalau aku melawan cakap dia atau konon2 marahkan dia. Tapi x kisahlah asalkan Kak Zai dapat duduk dengan keluarga dia di Sarawak. Dan, yang pasti Kak Zai tetap aku kenang sampai bila-bila. Aku bila pulak dapat balik ke Johor agaknya?

Hem... inilah gambar yang diambil, cuma sengaja aku posterkan, supaya nampak lain macam sikit. Jadi, selamat menjalani ibadah puasa dan selamat berbuka puasa buat semua.






Newer Post Older Post Home

0 comments: