Lunaskan Hutang...

12:14 PM

Hari ni aku sekadar nak melunaskan hutang pada Kak Norisah dan Bikash yang dah 'tag' aku beberapa minggu lalu. Minta maaflah sebab terlambat, mood agak kurang sejak akhir-akhir ni dan tengah mencari2 apa habit atau fakta yg ada pada diri ni. Pada Kak Fishah dan kawan2 yg tag aku, sabar ye...

@Eight random facts/habits about me@

1- Suka Ketawa
@ Rasanya sejak dulu pun aku memang suka ketawa. Kadang-kadang kalau aku nak bercerita pada orang lain sesuatu yang bagi aku kelakar, aku akan bercerita sambil ketawa dan itu menyebabkan cerita aku tersekat-sekat sebab lebih ketawa daripada cerita. Sudahnya pendengar cerita aku akan turut ketawa, bukan ketawakan cerita aku tapi ketawa sebab tengok cara ketawa aku yang bersungguh2 @

2- Takut / Geli Tahap Melampau Kat Ulat dan Kaum Keluarganya
@ Aku baru sedar aku takut spesis jenis ni masa aku umur 8 tahun. Itu pun gara2 sepupu aku masukkan ulat cempedak dalam gam kertas yang aku baru beli kat kedai. Sudahnya sampai sekarang aku x boleh tengok gambar ulat, apalagi tengok depan2 dan pegang. Rasanya aku boleh mati berdiri. Sebab tu juga aku dah xsuka hutan, seram mengingatkan pacat dan lintah @

3- Banyak Cakap
@ Kalau orang yang baru kenal aku, mesti ingat aku seorang yang pendiam sebab aku agak malu dengan orang yang aku baru jumpa pertama kali. Tapi bila dah 2 atau 3 kali jumpa, aku dah boleh buang rasa malu tu walaupun sisa2 ada tinggal lagi. Lagipun, dalam keluarga pun, akulah yang tergolong dalam golongan paling banyak cakap. Kadang2 rasa mcm tak cukup satu mulut aje @

4- Sangat Nakal Masa Remaja
@ Sampai sekarang ni aku rasa mcm x percaya aku pernah bergaduh dengan kawan dan akhirnya aku masuk parit dan yang paling x patut badan aku muat2 parit tu, nasib baik x lekat. Entah mcm mana, pak cik aku boleh lalu masa tu dan sudahnya yg kena marah aku sorg aje. Kawan aku tu sengih2 aje lepas buat tangan aku terkehel, hidung aku calar dan bibir aku pecah. Lepas tu, pak cik aku cakap, kalau dia nampak lagi aku esok, siap. Aku buat muka selamba dan esoknya aku keluar lagi mcm biasa, jadi kutu rayu kt kampung @

5- Hampir Setiap Malam Membaca Novel
@ Kalau sehari tak membaca novel rasanya macam ada yang kurang aje dalam sehari tu. Kalau tak ada novel baru, biasanya aku akan ulang balik novel yang sedia ada. Sehari dapat 10 atau 15 m/s pun rasanya dah cukup. Kadang-kadang ada juga 1 m/s sehari @

6- Suka Menulis Menggunakan Pen Mata Bulat.
@ Aku suka hentak-hentakkan pen ke meja atau lantai dengan harapan dakwat pen itu akan jadi putus-putus (tapi tidaklah sampai tersekat sampai x boleh tulis). Tapi malangnya selalu x bernasib baik sebab bila hentak-hentak pen tu, bukan dakwat pen yang putus2 tapi langsung tak keluar dakwat. Kalau putus2 pun tersekat2 sampai x boleh menulis. Sudahnya jadi habuan bakul sampah @

7- Kurang Sabar / Cepat Melatah
@ Yang ni aku dah cuba buang dan akhir2 ni dah agak berkurangan. Pelik pulak bila fikir, aku cepat melatah bila hati aku dicuit dengan sesuatu yang aku x suka. Cuma marah aku bukanlah menggunakan kaki dan tangan macam dulu2, aku akan diam dan jadi batu sehingga org yg membuat aku bengang tegur aku. Lepas tu semuanya ok kembali. Huh... buruknya perangai @

8- Mudah Simpati
@ Bila hati aku sakit, aku selalu cakap x nak kawan dengan org yg dah sakitkan hati aku. Kononnya mcm menyesal. Tapi bila tengok muka org tu sedih, aku pulak yang rasa bersalah walaupun sebelum-sebelum ni marah meluap2. Mcm budak2lah pulak @

Tagging rules :
1. Each blogger must post these rules.
2. Each blogger starts with eight random facts/habits about themselves.
3. Bloggers that are tagged need to write on their own blog about their eight things and post these rules. At the end of your blog, you need to choose eight people to get tagged and list their names.
4. Don't forget to leave them a comment telling them they've been tagged and to read your blog.
**xtau nak tag sape lagi, jadi sesiapa yg berminat boleh bgtau biar aku masukkan nama di sini**

You Might Also Like

0 comments