Hari Raya Aidilfitri...

9:13 AM

Terlanjaur idea x ada, aku masukkan sedikit gambar Hari Raya Aidilfitri tahun ni supaya blog ni tidak bersawang lepas ditinggalkan agak lama tanpa sebarang n3.

Inilah dia keluarga kecilku. Raya tahun ni keluargaku bertambah seorang lagi, isteri adik. Tapi yang paling seronok adanya nenek bersama-sama kami sekeluarga di pagi raya. Sebenarnya rumah nenek cuma beberapa langkah dari rumah abah. Tapi sebab Cik Oja dan Ucu aku balik rumah keluarga mentua, nenek x ada pilihan lain. Rumah mak cik2 aku yang lain pun dekat2 aje, cuma mungkin nenek lebih selesa dengan mak. Tapi yang buat aku rasa mcm bulan jatuh ke riba, nenek yang selama ni tak suka bergambar, terpaksa juga bergambar dengan kami. Aku siap cakap, kalau dia x nak bergambar, aku nak hantar dia balik. Kesian nenek aku, dia cuma senyum aje bila aku cakap mcm tu. Tapi lepas tu aku dah minta maaf...

Ini pulak gambar abah, Abang Nasir, angah, chik, adik-adik aku dan satu-satunya anak saudara lelaki aku.

Ini pulak gambar nenek, mak, kak long, Ila, Ina dan dua orang anak saudara perempuan milik keluarga kami.

Inilah dia tiga orang buah hati pengarang jantung keluarga aku. Merekalah racun dan merekalah penawar. Kadang-kadang buat kami ketawa tapi kadang-kadang buat kami menjerit sebab geram. Tapi yang paling best, dia orang ni sebenarnya x pandai lagi nak minta-minta duit raya yang jumlahnya besar-besar. Apa yang kte orang bagi, dia org x merungut. Cuma si kakak, terus bukak sampul duit yang aku bagi, dia kata 'wow'. Abang Chik aku siap cakap yg 2 dia bagi, ini mak tamlah yg bagi, dia balas.

Ini pulak anak sepupu aku. Tina... nama dia. Dia pun x jalan ke mana-mana, cuma datang rumah aku je. Takut kena culik dia kata. Ada-ada ajelah...

Yang lelaki di tengah-tengah itu, Aziz Naufal... sepupu aku yang kadang-kadang agak menakutkan sebab nakal benar.

You Might Also Like

0 comments