Ada Apa Dengan Aku?

By | 1:36 PM Leave a Comment
Tak ada apa yang menarik untuk diceritakan di sini dan hari ini. Aku sekadar mengikut gerak tangan dan hati yang rasa macam nak tulis sesuatu, cuma tak pasti apa sebenarnya yang nak ditulis. Atau sebetulnya aku sengaja nak membuang masa rehat yang hanya tinggal beberapa minit lagi. Barangkali lebih tepat lagi, ada benda yang bergelodak dalam hati dan minta dikeluarkan isinya di sini. Mungkin juga itu kenyataannya, hanya tak tahu harus dimulakan dari mana.

Aduh... kenapa bahasa aku makin hari makin berbelit-belit aje, berserabut semacam. Entah! Aku sendiri tak tahu ada apa dengan aku sejak akhir-akhir ini. Rasa macam ada yang tak kena aje sejak naik cuti raya ni walaupun aktiviti harian tetap diteruskan seperti biasa. Tak ada satu pun yang tertinggal. Kenapa yang boleh jadi macam ni? Hem... nampaknya aku dah makin parah dan otak yang dah mula nak beralih arah ni perlu dicuci bersih-bersih biar berkilat macam sebelum-sebelum ini. Tapi masalahnya macam mana nak cuci balik otak ni? Guna sabun? Huh... mengarut memang akulah orangnya.

Tapi, apalagi yang nak aku tulis ni? Tak ada idea. Hem... aku stop kat sini ajelah. Anggap ajelah hari ni cuma sesi meluahkan separuh daripada perasaan. Terlanjur kerja dah tak ada ni, aku nak edit balik cerpen yang dah siap semalam. Sedikit aku dah hantar kat satu ruangan, saja suka-suka. Nak tengok reaksi pembaca, kalau okey aku nak sambung terus, kalau tak okey cukup sampai kat situ ajelah. Harap2 kali ini aku tak hantar separuh macam cerita 'Cinta Sebatang Pen Oren' tu.
Newer Post Older Post Home

0 comments: