- Tahniah -

8:05 AM

Syukur… Ahad bersamaan dengan 16 November 2008, sepupu yang dah aku anggap macam adik sendiri (hubungan aku dengan family belah mak memang sangat-sangat rapat, jadi semua pun macam adik-beradik) selamat melangsungkan perkahwinan dengan pilihan hati dia. Sepupu yang aku maksudkan, Amrulzaman Amil. Tapi... aku terlupa nak tanya nama isteri dia. Cuma, aku terdengar ada orang panggil nama dia Azie. Jadi, aku beranggapan itulah nama panggilannya. Apa pun, aku doakan Aman & Azie akan berbahagia sampai bila-bila, selagi nafas dan nadi terus berdenyut. Tak nak tulis ke anak cucu sebab aku bimbang, bila panjang umur, dah ada cicit, dia orang tak akan berbahagia lagi.

Untuk Aman, ‘Tahniah ye, dik... doa Kak Tam selalu ada untuk Aman, sampai bila-bila’. Huh... sedihlah pula! Tapi... yang tak sedihnya, bila orang tanya... ‘Lepas ni, siapa pulak? D*** ke Jaja?’ Jawapan aku... ‘Wallahuaklam bissawab...’. Jaja pula kata, ‘No komen’.

Itulah dia, adik sedara yang selalu panggil aku dengan gelaran robot daripada Kak Tam. Moga adik aku ni gembira dan bahagia selalu. Yang tengah pegang kepala tu pula, Pak Long yang aku panggil Long. Long aku ni, agak serius orangnya. Tapi... sebab aku anak buah yang paling nakal, jadi... aku ajelah yang berani berbual dan bercakap apa saja yang aku suka dengan dia. Pernah satu hari, Jaja (sepupu yang paling baik dengan aku) cakap, ‘Berani ye berseloroh dengan Long...’. Aku cakap, ‘Takkanlah Long nak makan kita kalau kita buat lawak dengan dia’. Sebenarnya Long aku ni tak adalah serius benar, aku pun tak rasa dia garang, dia orang aje yang tak tahu nak bual dengan dia. Ceh... macam bagus benar aku ni.


Entah apa yang Aman cari-cari tu, aku memang tak tahu sebab aku duduk agak jauh dari dia. Tapi yang pasti, tentunya dia tak cari kesalahan ejaan macam aku, setiap kali tengok tulisan atau ayat depan mata. Tahniah sekali lagi...

You Might Also Like

2 comments

  1. Biasalah, musim2 cuti sekolah ni, ramai oang buat kenduri kahwin.

    Seronoknya tgk oang kahwin2 ni.. Alahaii.. bila la sy nak....

    Hik hik

    ReplyDelete
  2. ai... dah kawin pun seronok ke tengok org kawin? hahaha...

    ReplyDelete