-Manisnya Sebuah Pertemuan-

13 Jun 2009, bertempat di De Palma Hotel, Shah Alam, Pertemuan Penulis Alaf 21 diadakan. Rasanya lepas tahun 2006, inilah pertemuan beramai-ramai (hampir seluruh penulis dan warga kerja Alaf 21) yang dianjurkan oleh Alaf 21 yang dapat aku hadiri. Sebelum ini ada juga, tapi aku tak berkesempatan untuk turut sama. Selepas tiga tahun, rasanya bilangan penulis Alaf 21 dah bertambah dengan agak pesat juga. Tapi antara mereka, ada yang dah biasa aku jumpa walaupun tidaklah begitu kerap, ada juga yang baru pertama kali. Bila tengok muka kejap rasa macam kenal, kejap pulak rasa macam tak kenal sebab hanya tengok kat blog semata-mata selama ni. Nak tegur pun ada rasa gusar, takut pulak kalau-kalau terpanggil nama orang lain, tapi... kata orang, tak kenal kan maka tak cinta. Kalau bukan dalam pertemuan seperti ni, bila pula masanya nak berkenalan?

Apa pun, rasanya pertemuan kali ni lebih meriah berbanding dulu tu. Mungkin sebab jumlah yang ramai, atau mungkin juga sebab sebahagian besar dah saling kenal di pesta buku, jamuan raya, program-program lain atau di Alaf 21 sendiri. Dan aku harap, persahabatan atau ikatan yang ada antara kami... biarlah berpanjangan sebab dunia penulisan di Malaysia tak besar mana, pusing ikut mana pun... akhirnya akan bertemu juga pada paksi yang sama.
























2 comments:

  1. Aleya... comelnya gmbr kita berdua tu! hahaha
    Tak sempat bual panjannnnnnng kan! Bilalah kita nak melepak n bertazkirah ya? hehe...
    Akak dh beli HDT, tapi x sempat baca lagi! Huh!...kerana Aleya, akak beli tau! Haha...

    ReplyDelete
  2. tulah pasalnyer... kte dua kan mmg comel... hehehe. tp, mmg x sempat nak bual ngn kak lynn ari tu. tulah... cm x sabar nk bertazkirah mcm dulu tu. beli eh HDT? malunyer rasa... sb kte ni bkn bagus benar pun buat nvl...

    ReplyDelete