- Imbas Kembali 2 -

April 14, 2008

Pink! Hem... itulah yang Kak Lina pesan. Dan, aku pun mula berfikir... ada ke aku baju warna pink? Kecuali t-shirt warna pink, rasanya memang tak ada langsung. Tapi tak apalah, pergi cari kat kedai. Tapi gara-gara baju pink tulah, aku hampir-hampir kehilangan gelang tangan. Langsung tak sedar yang gelang tangan aku terputus masa cuba baju. Sedar pun masa makan, aku buka plastik sebab nak tunjuk baju pada Diana. Anehnya rasa bila tengok ada gelang di situ, 'Takkanlah beli baju harga puluhan ringgit dapat gelang emas siap dengan loket dan loceng?'. Tapi bila renung lama sikit, mengucap panjang aku. Nasib baiklah gelang tu tak cicir di mana-mana, kalau tak memang menangis ada lagu sebab harga emas mahal sekarang ni.

Inilah sebahagian gambar yang diambil pada hari Sabtu 12/4/2008. Sekali pandang bila dah duduk rama-ramai, macam kumpulan nasyidlah pulak.

Kak Lynn, Kak Dhiya, Kak Rose dan Kak Aisya - seronok sangat dapat duduk dengan diaorang ni. Aku jadi ingat kata-kata kak Aisya yang mengusik Kak Rose. Huh... kudap-kudapan tu, makan beberapa hari pun tak habis Kak Rose.

Bikash, Abang Ramlee dan Shanika - Kesian tengok Abang Ramlee yang tak menang tangan sain novel. Nak suruh Ika dan Bikash tolong, sain diaorang tak samalah pula.

Kak Lily, Kak Lina, Kak Eka & Fatin - pertama kali jumpa Fatin, aku rasa senang dengan dia. Terasa macam dah kenal lama. Dan Kak Lily, entah orang yang ke berapa bertanya tentang aku , katanya masa kat JB dulu tu agak kurus. Apa nak jawab? Senyum sajalah. Dalam hati kata, senang hati. Tapi benarkah senang?

Bikash, Shanika, Kak Puteri & Kak Anis - dalam 5 orang tu, siapa agaknya yang paling gembira ya? Siapa yang paling lebar senyum? Mungkin itu orangnya...

Kak Lina, Kak Anis, Kak Men, Fatin & Damya - terima kasih ya Kak Meen dan Kak Lina, kuih tu memang sedap. Dan Fatin, keropok yang awak beli tu pun boleh tahan.

No comments:

Post a Comment