- Imbas Kembali 1 -

April 11, 2008

Hari pertama menjejakkan kaki di PWTC, terasa nak ketawa tapi hanya sekadar senyum sebab aku sebetulnya tak dapat cari booth Alaf 21 di tengah-tengah lautan manusia yang dahagakan ilmu, hanya dapat cari di booth Alaf 21 yang di atas. Terpaksa telefon Kak Sa'adi sebab aku dah malas nak berjalan. Baru tersedar, aku rupa-rupanya langsung tak perasan di bawah masih ada banyak booth. Entah mata letak di mana, aku sendiri tak tahu.

Apa nak tulis lagi ye? Tak ada idea rasanya aku ni, jadi aku ceritakan dengan gambar ajelah sebab nampaknya sejak akhir-akhir ni jari-jemari dah tak mampu nak jadi pencerita yang baik untuk aku.

Kak Anis & kawan-kawan pembaca yang dah pernah jumpa sebelum ni. Apa pun, terima kasih atas sokongan yang diberikan. 'Saya sangat menghargainya'.

Aku & Bikash di samping motor entah milik siapa, melihat motor tu, aku jadi ingat aku, Bikash, Ika dan Fida yang makan di kedai sambil berbual-bual. Sudahnya terpaksa pindah meja gara-gara hujan. Tapi kami masih juga ketawa gara-gara cerita Bikash tentang novel terbaru Kak Mimie.

Uncle, Ebriza, Bikash, Kak Fishah & Kak Puteri - rakan-rakan yang sama-sama berusaha di Fajar Pakeer. Jarang berjumpa, tapi kemesraan tu tetap ada. Buat Kak Puteri, semoga terus berjaya hendaknya dalam dunia penulisan novel. Sepak terajang dunia novel ni kadang kala menyakitkan, tapi semua tu hanya asam garam semata-mata. Manisnya tetap ada.

Bikash, Kak Meen, Kak Hezzy, Kak Rose & Kak Lina - selepas setahun baru aku jumpa balik dengan diaorang ni, kecuali Bikash sebab selalu jumpa dan makan dengan dia. Kak Hezzy, seronok kenal Kak Hezzy.

No comments:

Post a Comment