- Cat Baru, Rasa Baru -

Yeah… akhirnya siap juga kerja cat-mengecat rumah yang tak berapa baru ni. Sekian lama, baru jumpa yang berkena di hati. Bukannya apa, sayang sangat kat cat merah dengan strawberry tu. Beberapa hari lepas, Diana yang dah kembali bertugas, tanya bila aku nak tukar cat? Nor pun ada tanya-tanya juga. Aku jawab selagi tak jumpa yang boleh buat aku terpesona, aku tak akan tukar. Sudahnya, dua hari lepas, dah puas jalan-jalan cari cat… inilah dia warna yang buat aku rasa nak tukar cat rumah ni tiba-tiba. Dan, inilah dia hasilnya lepas aku buang banyak masa selama dua hari ni. Cantik tak? Tak cantik tak apa, janji tak buruk kan?

Hem... rasanya ini ajelah untuk hari ni, tangan tak boleh nak terus menaip sebab beku. Sejuk sangat kat sini, entah berapa suhunya, aku tak tahu walaupun nak sangat tahu. Tapi rasa memang teringin nak buat sesuatu kat ‘cik puan’ air-cond tu, biar tak boleh berfungsi lagi. Tapi rasa ajelah... tak mungkin dan tak akan boleh buat kan? Lagipun, kalau panas... nanti-nanti aku juga yang mengeluh dan merungut. Kan best kalau sejuk-sejuk macam ni pergi tidur? Apalagi bagi aku yang malam tadi tidur pukul 3.00 pagi. Huh... mujur juga tak mengantuk hari ni, kalau tak... masak juga. Dan, kepada yang menjengah... selamat berhujung minggu.

No comments:

Post a Comment