- LaIn KaLi PaNgGiL lAgI tAu! -

Lama juga rasanya tak menjejakkan kaki ke rumah Shanika Latisha, entah berapa bulan, saya pun dah lupa. Bukannya tak diajak, selalu aje Shanika ajak, tapi saya aje yang selalu berhalangan. Jadinya bila dipelawa semalam saya okey aje, terlanjur petang tu saya memang tak ada apa-apa aktiviti. Orang nak bagi makan, bukannya nak ajak gaduh pun kan? Kan orang kata, rezeki jangan ditolak dan musuh pun jangan sesekali dicari.

Saya orang pertama sampai, tolak dengan Des & Gee [kawan Shanika yang dah jadi kawan saya], yang memang dah ada. Orang pertama di sini merujuk kepada kawan-kawan penulis yang turut dijemput Shanika. Lepas tak sampai 10 minit saya sampai, Damya, Kak Anis, Kak Meen dan Kak Aisya pun sampai. Lepas tu Bikash dan orang terakhir adalah Kak Hezzy.

Bila dah berkumpul, memang agenda cakap tak berhenti-henti pun bermula. Macam-macam topik yang dibualkan sampai ada masanya tak tahu siapa yang bercakap dan nak dengar siapa yang bercakap sebab kami beramai-ramai cakap serentak. Tak cukup dengan tu, sambil bercakap sambil ketawa sakan. Agak kelakar dan kalau ada yang memandang mesti rasa pelik. Tapi sebab kami dah biasa, kami pun dah jadi tak pelik. Rasa-rasanya macam dah lama sangat tak berkumpul macam tu. Dan kalau ada Kak Eka, Kak Lynn, Kak Dhiya, Fatin dan kawan-kawan yang lain, suasana pasti jadi lebih meriah. Tapi nak buat macam mana, masing-masing ada hal yang tak dapat dielakkan, kecuali Kak Dhiya dan Fatin yang duduk agak jauh. Jauh di mata… tapi pasti aje dekat di hati.

Lama juga saya lepak kat rumah Shanika. Bila yang lain-lain dah balik, saya tak jadi balik sebab Kak Hezzy baru sampai. Jadi sesi bercakap pun diteruskan dengan ahlinya saya, Kak Hezzy, Bikash dan Shanika sendiri. Lama lepas tu, kami pun minta diri. Saya tak ada ambil sekeping pun gambar walaupun saya ada bawa kamera. Dua keping gambar di bawah adalah gambar yang diambil oleh kamera Kak Meen Zulaikha. “Jangan marah ya Kak Meen sebab kita cilok gambar Kak Meen”. Untuk Shanika, terima kasih daun keladi yang jemput datang rumah, LAIN KALI PANGGIL LAGI TAU!


No comments:

Post a Comment