- JaNgAn TaK bElI tAu KaWaN-kAwAn! -

2:38 PM


Mini Karnival Karangkraf nampaknya datang lagi. Kali ini diadakan di tanah kelahiran saya yang sangat-sangat saya sayang. Sebabnya, di sana... bukan hanya saya yang dilahirnya, tapi mak abah, adik-beradik, ipar-ipar dan semua anak buah saya dilahirkan tanah yang sama. Wah... kelihatannya, kami anak-beranak memang orang Johor sejati ya? Tapi sebenarnya, dilahirkan di mana-mana negeri pun sama aje, asalkan masih di bawah payung yang sama, iaitu MALAYSIA. Macam patriotik ya saya ni? Hem... taklah sampai macam tu sekali rasanya! Tapi kalau ditanya, saya akan katakan yang saya SANGAT CINTAKAN MALAYSIA dan JOHOR, lebih-lebih lagi JOHOR BAHRU.

Bertempat di Plaza Angsana, Mini Karnival Karangkraf ini akan berlangsung selama 3 hari [28-30 Oktober 2011]. Kalau dilihat pada jadual penulis di bawah ni, agak ramai penulis yang hadir dan saya, salah seorang daripada mereka walaupun saya hanya bertugas 1 hari [29 Oktober 2011] bermula pukul 12.00 tengah hari sampai pukul 5.00 petang.

Sebenarnya ditawarkan bertugas di tempat sendiri, bagaikan bulan jatuh ke riba untuk saya, walaupun ketika dihubungi tak adalah saya sampai nak melompat macam ‘lompat si kata lompat, lompatlah tinggi-tinggi, cepatlah adik cepat, cepatlah bangun pagi-pagi’. Kalau salah lagu tu, tolong jangan disaman saya sebab saya sekarang ni dah membesar bagai johan, makanya tak perlah lagi nyanyi lagu rakyat tu.

Kali terakhir saya bertugas di sana mungkin tahun 2007 atau 2008, saya sendiri dah tak berapa ingat. Tapi memang dah bertahun-tahun jugalah. Hendaknya nanti, ramailah yang akan datang. Beli buku dan majalah terbitan Karangkraf, dan jangan lupa juga beli novel-novel saya dengan ALAF 21 dan novelet Siri MERAH CINTA KITA yang saya dan kawan-kawan tulis dengan BUKU PRIMA. JANGAN TAK BELI TAU KAWAN-KAWAN!

Kepada yang mahu berjumpa saya dan kawan-kawan nanti, silalah datang ke Mini Karnival Karangkraf kat Plaza Angsana tu. Peluang macam ni tak datang selalu, setahun sekali pun belum tentu. Kalau pun tak mahu jumpa penulis, rebutlah diskaun yang ditawarkan sebab bukannya selalu ada. Jadi... kepada yang dah pasang niat nak ke sana, harap dapat bertemu dengan kalian, ;-)


You Might Also Like

2 comments