- CINTA BUAT EMELDA & KASIH ANTARA KITA -

February 13, 2012

Drama ni tak jadi tayang dalam Slot Akasia TV3 pada 13 Februari 2012! Ya... cuma itu yang dapat saya jelaskan kepada kawan-kawan yang cantik-cantik dan kacak-kacak yang tentu juga mudah memahami dan penuh pula dengan pengertian. Harap-harap lepas ni janganlah ada yang bertanya lagi kenapa dan mengapa tak tayang ya, kawan-kawan? Kalau nak tanya juga, tak salah dan tentu aje tak kena tangkap dengan polis sebab ada banyak lagi kerja yang polis nak buat selain daripada fikirkan hal yang tak berkaitan. Cumanya, jawapannya tak adalah ya sebab saya sendiri pun tak tahu nak jawab apa.

Apa? Kata tayang Februari 2012, lepas Gemersik Kalbu? Ya... itu memang perancangan yang saya tahu dan juga dah diberitahu oleh para pelakon yang menjayakan drama adaptasi daripada novel KASIH ANTARA KITA [KAK] tu. Saya pun ada tulis dalam N3 ni yang drama CINTA BUAT EMELDA tu akan ditayangkan di TV3 untuk Slot Akasia pada bulan Februari 2012. Tapi bukan setakat itu aje yang saya tulis ya. Saya turut menambah statement ini, ‘Sama ada tarikh itu akan berubah atau sebaliknya, SAYA TAK DAPAT NAK PASTIKAN sebab saya pun tak tahu’.

Dan bila CBE betul-betul tak jadi tayang bulan ni, ramai yang bertanya pada saya. Ada juga yang kata frust sebab ganti drama Gemersik Kalbu, bukan CBE sedangkan mereka dah berkobar-kobar nak tengok KAK yang dah bertukar jadi CBE tu. Saya nak kata apa ya bila saya sendiri pun tak tahu? Boleh tak kalau saya kata, manusia hanya mampu merancang sedangkan di sebalik apa yang dirancang, ada ALLAH sebagai perancang utama? Rasa-rasanya... jawapan ni sangat ideal walaupun agak klise bagi sesetengah orang.

Pagi ni, bila iklan drama Atas Nama Cinta [bukan adaptasi ya kawan-kawan] dah keluar kat TV3, ada dah yang tanya bila pula CBE akan ditayangkan. Hoho... sekali lagi saya terkelu lidah, masih tak tahu nak jawab apa dan macam mana. Benda tak pasti, saya tak berani nak memandai-mandai, bimbang dianggap yang bukan-bukan sebab saya bukan jenis manusia yang suka tanam tebu tepi bibir. Berjanji pada sesuatu yang tak pasti, bukan saya orangnya. Apa kata, tanyakan sendiri pada pihak yang sepatutnya supaya jawapannya tepat dan tak menyimpang.

Yang boleh saya katakan, CBE memang akan ditayangkan macam yang dijanjikan KALAU TAK ADA ARAL [kalau ada aral, itu persoalan yang lain yang mungkin akan dijawab kemudian]. Hanya bila tarikh yang tepat, itulah yang saya tak boleh kata. Mungkin bila iklan dah keluar kat TV3, itulah masa CBE ditayangkan untuk tatapan saya dan juga kawan-kawan.

Tapi bagi saya sendiri, CBE tak ditayangkan bermula hari ni, juga ada hikmahnya yang tersendiri. Kalau tayang, minggu depan saya akan terlepas tengok siri tu selama 4 hari berturut-turut sebab saya nak sambung pergi ‘jalan-jalan menghabiskan duit’. Boleh tengok kat tonton kan? Ya... itu saya tahu tapi tengok di tonton dengan tengok di TV, sangatlah tak sama kesannya. Sangatlah tak best!

Apa pun, pada yang selalu memberikan sokongan pada saya, terima kasih berjuta-juta lemon. Harap kita semua, baik-baik aje... ;-)

4 comments:

  1. Nyue tguu nak tgk drama ini..
    frust taw..huhu

    ReplyDelete
  2. akak tunggu gak tau, tp... nk buat mcm mana kan? harap-harap lepas ni ya, jgn frust lg ya... ;-)

    ReplyDelete
  3. Mmg sgt2 frust..sbb dh tebayang2 jln ceritenye..novel KAH adlh antara novel yg paling sy suka...apepun bkn slh penulis...hrp2 cpt la tyg..dh xsbr rasenye..

    ReplyDelete
  4. slm SIS.. x sbr tggu DRAMA nih... thniah sbb NOVEL SIS trpilih utk diDRAMAkn... x sngka sy... NOVEL nih, NOVEL PERTAMA yg sy bca...

    ReplyDelete