- SeLaMaT hArI lAhIr AdIk! -

10:56 PM

Hari ni hari ulang tahun kelahiran adik pertama saya, Hasrul Wahab. Yang kedua atau yang bongsu namanya Halmi Wahab. Diam tak diam dah 28 tahun dah dia jadi adik saya. Cepatnya masa berlalu sampai kadang-kadang saya sendiri tak perasan. Yalah… dulu dia kurus, sekarang dah tak kurus lagi. Dulu memang gelap, sekarang jadi makin gelap sebab dia selalu ikut abah saya ke laut bila hujung minggu.

Adik saya tu memang adik kandung saya, bukan adik orang lain walaupun dia selalu kata saya anak yang abah jumpa celah pokok bakau masa tangkap ikan. Tapi macam biasa saya mana nak kalah dengan dia sebab saya kan kakak. Saya balas balik, masa saya lahir dia tak ada, jadi… dia tak nampak kalaupun memang saya anak yang dilahirkan pokok bakau. Tapi masa dia lahir, saya ada. Jadinya, dengan mata saya sendiri saya nampak abah ambik dia dari dalam tong sampah. Lepas saya cakap macam tu, macam biasa sesi kutuk-mengutuk pun bermula dan sebenarnya itulah yang merapatkan saya dan dia.

Dan ya, dia memang adik saya. Hanya bagi saya, dia bukan sekadar adik semata-mata. Tapi dialah adik yang merangkap kawan pada saya. Dengan dia, saya boleh kongsikan apa aje yang nak saya kongsikan, dari sejak kami remaja sampai masing-masing dah tua bangka macam sekarang ni. Dengan dia, saya bebas bercakap atau meluahkan apa aje yang nak saya luahkan kerana dia pendengar yang sangat baik. Dengan dia saya boleh minta tolong apa aje. Dengan dia saya boleh bersikap ala-ala bos atau mem besar [kalau dah dasar kakak gila kuasa, tetap juga gila kuasa kan?].

Jadinya, untuk adik saya Hasrul Wahab, SELAMAT HARI LAHIR, MOGA PANJANG UMUR, MURAH REZEKI dan SELALU ADA DALAM RAHMAT ALLAH.

PESANAN PENUH KASIH SAYANG – Sila jadi anak yang baik, adik yang baik, abang yang baik, suami yang baik dan papa yang baik untuk anak-anak buah bertuah akak tu, Aqqif dan Manja. Kalau tak, AWAS yA!!!

You Might Also Like

0 comments