-Dunia Baru 3-

By | 9:52 AM Leave a Comment
Huh... DUNIA BARU 3 dah kembali semula. Macam biasa aku jarang terlepas menonton drama yang disiarkan TV3 pada setiap hari Isnin, pukul 9.00 malam itu sejak siri pertama lagi. Kenapa agaknya aku suka sangat cerita tu ye? Padahal kalau hendak diikutkan itu hanya sebuah kisah yang terlalu biasa iaitu kisah sekelompok pelajar yang punya masalah dan ragam masing-masing yang mungkin juga dialami oleh semua orang dalam dunia ini sepanjang bergelar pelajar sama ada sekolah atau universiti.

Tapi... yang sebenarnya masalah dan ragam-ragam yang rencam itulah yang terus menarik hati aku untuk terus lekat di kaca TV walaupun aku boleh dikategorikan sebagai seorang manusia yang tidak begitu mementingkan TV sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Ada atau tidak TV bagiku sama saja. Kalau pun menonton, hanya beberapa cerita saja atau pada masa-masa aku dilanda tahap kebosanan yang amat sangat. Kalau x, aku lebih rela berkampung di dalam bilik, di hadapan PC atau laptop.

Berbalik kepada Dunia Baru 3, seperti siri2 sebelum ini, siri kali ini tetap mampu mencuri minat aku terhadap cerita remaja itu. Ada-ada saja aksi para pelakon yang mencuit hati aku terutamanya watak-watak utama yang dilakonkan oleh Elyana sebagai Opie, Pierre Andre sebagai Adif, Ellyas Abdullah sebagai Tajol, Anne Ngasri sebagai Madihah, Almy Nadia sebagai Suzanna, Iqram Dinzly sebagai Darius, Anita Baharum sebagai Anizah dan ada beberapa watak lain lagi yang kesemuanya sangat menarik bagiku.

Lagipun bila menonton cerita tu, aku rasa agak santai kerana x memerlukan aku berfikir banyak, misalnya mahu mencari pembunuh, siapa yang jadi hantu, macam mana boleh mati dan banyak lagi persoalan yang kadang-kadang boleh buat aku tension sebab x dapat jawapan yang betul. Malah selalunya jawapan aku tersasar daripada cerita. Tapi kalau tersasar pun bukannya kena bayar pun, aku aje yang malas berfikir.

Apa pun aku dah x sabar nak tengok Dunia Baru The Movie. Nak tengok sama atau tak dengan drama yang selalu aku tengok di TV. Harap-harap x mengecewakan aku bila tengok nanti...
Newer Post Older Post Home

0 comments: