-Suratan @ Kebetulan-

By | 8:58 AM Leave a Comment
Ya ALLAH... itu aje kata-kata yang bergema kat hati aku sebaik saja aku baca email dan SMS daripada Kak Azie beberapa hari lalu. Kesudian dia berkongsi satu perkara yang aku rasa sangat menakjubkan itu benar-benar buat aku terdiam sekejap. Thanks, sis! Masa aku membaca tu pun, aku rasa tiba-tiba seperti terhenti dan bila aku sedar, rupa-rupanya aku tahan nafas sepanjang membaca email itu. Benar ke apa yang aku baca ni? Soalan tu asyik bergema dalam kepala dan hati aku. Mungkin tak puas hati dengan apa yang kubaca, atau aku inginkan sesuatu bukti yang lebih sahih lagi, aku pergi pula ke blog yang dicadangkan Kak Azie kepadaku untuk dilihat.

Lepas buka blog yang kakak angkatku itu suruh, aku rasa seperti tak percaya. Kenapa begitu serupa? Ada ke kemungkinan macam tu ke dalam dunia yang selalu indah ini? Rasa macam tak logik pun ada juga. Rasa seperti dipermain-mainkan pun ia juga. Tapi bila aku amati betul-betul, memang tak ada apa yang mustahil dalam dunia ini kalau memang ALLAH dah tentukan macam tu setiap kejadian di dunia ini. Ada sebab dan ada akibatnya. Siapa manusia yang serba kekurangan macam aku ni nak pertikaikan atau sangsi dengan apa yang telah dan bakal berlaku?

Ah, tak kisahlah... macam kali pertama hari tu, kali kedua ini pun aku yakin juga. Semuanya memang benar. Dalam dunia ini memang ada insan-insan terpilih dan dapat memiliki keistimewaan yang sangat luar biasa itu. Hanya aku berharap akhir daripada semua ini tidak akan sama seperti yang telah berlaku beberapa bulan dulu. Dan, mungkin kehadiran yang ini mampu menyelamatkan jiwa orang lain yang sedang menderita kerana suratan yang datang walaupun suratan itu memang sudah dijangka kesudahannya. Cumanya, manusia selalu cuba membutakan mata daripada menerima segala yang telah berlaku dan berharap bukan begitu kesudahannya.

*Al-Fatihah kepada mereka-mereka yang telah pergi. Semoga roh mereka dicucuri rahmat dan kasih sayang-NYA*
Newer Post Older Post Home

0 comments: