-Kembara Zuyyin & Yazeer-

Zuyyin & Yazeer, itu dua nama watak yang aku beri dalam manuskrip terbaru yang sedang aku tangani sekarang ni. Semalam aku dah mula mengembara bersama-sama watak-watak itu. Perlahan-lahan aje aku kayuh, ikut nasihat adik ipar baru aku. Tak banyak pun yang dapat aku buat sebenarnya dalam masa beberapa jam, hanya satu bab ditambah dengan draf bagi novel tersebut. Pagi tadi pula, sebelum mula kerja dapat lagi 4 halaman. Syukur! Tapi aku rasa sangat-sangat gembira. Kalau setiap hari macam tu, alangkah meriahnya. Tak perlu banyak sangat pun, asalkan aku puas hati. Dan kalau sehari dapat satu bab, bermakna dalam masa dua bulan aku pasti akan bertemu dengan titik akhir. Tapi... itu kalau mood aku sangat baik dan aku tak diganggu dengan segala anasir jahat yang entah berpunca dari mana.

Apa pun, hendaknya... pertolongan daripada ALLAH akan selalu ada untuk aku sebab semua yang ada sekarang ni, adalah milik DIA. Aku hanya dipinjamkan seketika aje dan tak tahu bila tarikh luput sebenar bagi pinjaman ini. Hendaknya, janganlah tarikh luput itu terlalu cepat datangnya.

5 comments:

  1. hye kak..x sbr nk tggu novel baru ni kuar rasenye..hehe...congrats tuk pelancaran all of your novels hari tu..tp frust gak la sikit sebab novel pertama akak, Aku Milikmu, tak tersenarai dalam list tu..huhuhu...
    akak, mmg dah x kuar kn balik eh novel tu..??? =(

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum :)

    kak,akak ni penulis ye?hebatnye :D

    jemput2 lah ke blog sy ye ,

    http://jeritanyangpudar.blogspot.com

    online novel ;)

    ReplyDelete
  3. Salamz Aleya,

    Teruskan usaha dlm menulisnya, tanpa mengenal susah, jemu dan juga malas.

    Semoga segalanya berjalan dengan lancar (dan penuh semangat) hingga ke titik akhir.

    ReplyDelete
  4. hana - terima kasih ye... nvl tu, insya-allah lambat lg baru keluar sb baru start tulis...baru dapat 23 pages. aku milikmu tu... uwaaaa... hahaha...

    julia & amp - salam dik...ya, akak penulis tu tp bknlah penulis hebat... nanti ada masa akak datang ye...

    mersik - ya, insya-ALLAH...

    ReplyDelete
  5. salam...kak xsbr rsnye nk tgu novel tbaru..cOngratz..nOvel akak bEst!!
    chAiyOk...chAiyOk utk hAsilkAn lbh byk lg nOvEl...^_^

    ReplyDelete