- TeMpAt JaTuH lAgI dIkEnAnG... -

By | 11:23 AM 2 comments
Khamis, 27 Mei 2010 akhirnya penantian selama setahun dari tempoh booking hingga siap, berakhir sudah. Rela campur tak, aku terpaksa juga ucapkan selamat tinggal pada rumah sewa yang dah memayungi aku selama hampir 4 tahun sejak aku mula jadi warga DBP.

Rumah tu mungkin hanya rumah flat, tapi... rumah flat tulah yang jadi tempat aku berlindung dari panas dan hujan. Memang bukan rumah baru, tapi... aku selesa, sangat selesa tinggal di situ. Penghuninya silih berganti, ada Tina, ada Ika, ada Biha, ada Ros & ada Kak Zie, tapi aku tetap setia di situ, menjalani hidup seiring dengan penghuninya yang hanya sama pada rambut, tapi pasti lain di hati.

Di bilik kecil itulah, aku menjalani rutin harian. Di situ, aku tidur, aku membaca & paling penting, itu jugalah tempat aku menulis hampir setiap hari bila mood ada di tengah-tengah kesibukan yang melanda. SEGALANYA UNTUKMU, HANYA DIA TAHU, AKU MAHU KAMU, SUDI JADI CINTAKU... semuanya lahir di bilik yang sama.

Dan di bilik yang sama, ada tawa, ada tangis, ada suka & ada duka. Bahkan pernah jadi saksi bertapa aku pernah baring & berharap aku akan terus tertidur selama 3 hari. Anehkan? Tapi aku hanya manusia biasa yang ada masa-masanya rebah dengan ujian yang datang, lalu berharap pada sesuatu yang tak sepatutnya jadi nyata. Tapi syukur... sampai ke hari ini aku masih bernafas dengan selesa. 3 hari yang aku harapkan masa jiwa kacau, tak pernah muncul & aku harap tak akan pernah muncul.

Apa pun, aku harap... di tempat baru ni, hidup yang bakal aku jalani akan lebih bermakna. Jatuh & bangun, lumrah hidup... tapi kalau pun memang jatuh, aku harap aku akan bangun, bangun & terus bangun sebab kenyataannya, hidup tetap perlu diteruskan selagi masih bernyawa.
Newer Post Older Post Home

2 comments:

  1. kak aleya dah pindah mana sekarang??bile nak ajak ezan ke sana???

    ReplyDelete
  2. jgn lupa ajak akak sekali yer...heheheh

    ReplyDelete