- LeTiH & nAtuRaL b CoMpLeX –

1:24 PM

Anehnya rasa bila kita tak buat apa-apa yang berat, tapi kita rasa letih. Itulah yang jadi pada aku akhir-akhir ni. Aku bukan jenis yang malas bangun pagi, maksudnya... tak ada istilah lepak-lepak atas katil 2 atau 3 minit sebelum bangun mandi. Tak ada juga istilah, “Kejaplah, tunggulah”. Jauh sekali minta masa selama 5 minit. Sebab biasanya, sebelum jam bunyi, aku dah tersedar sendiri. Bangun, buka lampu, matikan kipas, capai tuala dan terus ke bilik air.

Tapi sejak kebelakangan ni & sejak aku sibuk menguruskan soal rumah, hidup mula jadi tak tentu arah, hujung minggu dah tak ada, rutin dah berubah & aku jadi lain daripada biasanya. Setiap hari akhir-akhir ni, aku akan bangun bila jam bunyi, lepas tu aku duduk atas katil beberapa minit, buka lampu, tutup kipas, duduk lagi, lepas tu baru capai tuala dan pergi bilik air. Semuanya sebab aku rasa letih & lesu bila bangun tidur. Ikut hati tak nak bangun, nak tidur terus sampai mata dah tak larat nak pejam. Setiap pagi aku impikan benda yang sama sebab badan aku rasa macam dah lembik macam bubur.

Nak kata kerja banyak, tak juga... mungkin otak penat sebab terlalu banyak berfikir, maka badan pun dah tak boleh bertahan. Mujur juga sampai ke hari ni aku masih sihat walaupun memang sangat-sangat letih dan terasa nak bercuti panjang... panjang & panjang. Jadi... hari ni, aku buat keputusan untuk ambil balik vitamin Natural B Complex yang dah lama tak sentuh. Aku memang perlukan sesuatu untuk menyokong badan ni sebab ada lagi yang tak selesai, walaupun memang dah hampir selesai. Cuma aku harap, sebelum habis bulan ni semuanya siap seperti yang aku nak sebab selagi tak selesai, letih aku tak mungkin akan hilang. Harap juga yang vitamin ni akan membantu aku kali ni.

You Might Also Like

2 comments

  1. kesihatan, harta yg paling berharga yg kita tak penah perasan kecuali bila dh x ada... jaga diri..

    ReplyDelete
  2. dah abih B Complex nanti leh amik ngan k.ida...hehehe

    ReplyDelete