- TaK bErTuJuAn -

9:01 AM

Hidup ni terlalu misteri! Itu yang dapat aku simpulkan petang-petang macam ni. Kadang-kadang kita terasa kita tahu sesuatu, tapi kadang-kadang dalam pada kita rasa kita tahu, kita sebenarnya tak tahu apa-apa langsung. Kadang-kadang kita rasa kita tak tahu apa-apa tapi sebenarnya kita sangat tahu. Hanya kadang-kadang kita sengaja buat-buat tak tahu entah atas sebab apa atau entah hati siapa yang hendak kita ambil.

Sama macam sebuah ikatan antara anak Adam, tak kira ikatan anak-beranak, suami isteri, kawan-kawan dan semua ikatan yang ada dalam dunia ni. Sekejap-sekejap kita rasa kita dah cukup kenal pada orang-orang yang ada di sekitar kita. Tapi ada masa-masanya kita rasa masih ada yang kita tak sempat kenal. Lalu, kita terus tertanya-tanya sendiri sedangkan jawapan yang kita cari tak juga kita jumpa sebab tak ada pada kita. Kalau pun ada, kita tak sedar sebab kita perlu disedarkan oleh orang lain, orang yang ada di sekeliling kita.

Sekejap-sekejap pula kita rasa kita tak kenal sedang yang kita rasa kita tak kenal tu ada begitu dekat dengan kita, begitu hampir dengan kita hingga jarak yang jadi pemisah seperti tak wujud langsung. Kalau pun tak dekat dari segi zahir, mungkin sangat dekat, tapi dekat yang namanya di hati. Hanya perlu pejam mata, cuba selami apa sebetulnya yang ada jauh di dalam sana.

Ah... apa sebenarnya n3 aku kali ni? Sungguh... aku sendiri tak jelas dengan apa yang nak aku sampaikan. Hanya terasa nak menulis sesuatu, maka wujudlah n3 yang tak bertujuan ni...

You Might Also Like

0 comments