- 2010 SeMaKiN kE hUjUnG -

By | 3:56 PM 2 comments
Mereka tak saling kenal tapi disuruh berkenal-kenalan. Namun, tak juga dipaksa kerana istilah ‘tak paksa’ sudah diulang-ulang. Hanya berkenalan, jika sesuai boleh melangkah ke depan, jika tidak, tarik saja diri. Lalu, masing-masing mencuba dengan alasan, ‘Dia kosong, aku pun kosong’ yang ditambah dengan alasan klise, ‘Tak mahu orang tua kecewa’.

Pertama kali bersua muka, si dara terasa jengkel, sedangkan si bujang hanya bersikap ala-ala lelaki tak berperasaan. Sudahnya seorang ke utara, seorang ke selatan. Hati mereka tak bertemu di titik yang sama. Hanya antara mereka berdua, masing-masing tak pernah mengatakan ‘tidak’ hingga banyak pihak menyangka kalau diam itu tanda setuju.

Sampai masa, mereka benar-benar tak mampu berkata ‘tidak’ bila melihat wajah-wajah penuh harap. Saat sedar mereka tak mungkin berpaling lagi, cubaan demi cubaan dilakukan untuk menembusi hati masing-masing. Paling penting, mereka tak dilabel sebagai pasangan kahwin paksa, tapi kahwin atas tiket suka sama suka. Orang tua hanya talian hayat semata-mata. Ketika sedar ada sesuatu berdetak tiap kali mata bertentang mata, muncul Syirin menagih janji lama. Sudahnya, janji baru yang Dinzley mungkir walaupun Annura sudah melihat bayang-bayang Razlan dengan mulut terkunci melihat dia menjadi raja sehari.

p/s - Tajuk dan n3 kelihatannya langsung tak ada kaitan sama sekali kan? ;-)

p/s lagi - Kalau esok tak ada n3 baru di sini, anggap ajelah ini n3 terakhir saya untuk tahun 2010 sebab lusanya, kita sudah bertemu tahun baru yang pastinya akan membuka lembaran baru untuk kita semua. Makanya, ucapkan selamat tinggal pada tahun 2010 dengan senyuman. Walaupun banyak impian saya tak jadi kenyataan tahun ni, saya tetap bersyukur sebab banyak juga impian yang dah jadi kenyataan. Dan yang pasti, jatuh dan bangun saya pada tahun ni hanyalah rutin biasa yang tentu sekali akan menjadikan saya lebih tabah untuk melangkah ke depan, depan dan ke depan. Pendek kata, selagi belum tutup mata saya mahu berbahagia dengan cara saya sendiri. Saya percaya, apa yang kita alami kini secara tidak sedar, kitalah penyumbangnya. Saya juga percaya, ALLAH tidak pernah kejam pada setiap hamba-NYA, kenapa diberi, belum diberi dan tidak diberi, tentu ada sebabnya. Jangan sesekali ditanya pada saya kerana yang jelas saya juga tidak punya jawapan bagi sesuatu yang di luar kemampuan saya. Apa pun, semoga tahun 2011 lebih membawa sinar untuk saya dan kalian. SELAMAT TAHUN BARU kawan-kawan!
Newer Post Older Post Home

2 comments:

  1. slmt tahun baru..sy menanti novel bru akak 4 taun depan,,hehe

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru juga (wlu terlambat), terima kasih sb menanti nvl akak, harap adalah hendaknya thn ni, ;-)

    ReplyDelete