- BLURB KAHWIN DENGAN SAYA? -

July 11, 2014

Ringkas dan mudah! Itu jati diri Umair Haq. Tapi bila masuk bab pilih calon isteri, dia cerewet. Calon umi, dia tak mahu. Yang suka menghimpit, dia tak ingin. Skema, dia tak sudi. Kalau bersolek macam pelakon Opera Cina, dia alergi. Pakai baju ketat dan singkat, sah-sah dia tolak. 

Haq mencari isteri dan ibu buat Irham Firdaus. Bukannya sarung nangka, jauh sekali model pakaian berjenama. Apalagi si seksi yang membuatkan lelaki hidung belang melopong mulut. 

Namun pertama kali bertemu Qara Nisa... ada lagu cinta merdu di hatinya. Dimandikan air tembikai pun dia tetap senyum. Lebih parah, yang disentuh Qara itu Irham, yang terasa seperti terkena litar pintas, dia. 

Sedangkan bagi Qara, cinta itu hilang magis bila dirinya ditolak kerana harta. Lantas, lamaran Haq yang datang tak kena masa, ditolak selamba. Haq itu tipikal lelaki menjengkelkan dalam tenang. 

“Kahwin dengan saya, saya akan jaga awak macam saya jaga nyawa saya sendiri.” 

Itu janji Haq yang menusuk jauh ke hati Qara. Sebuah rumah berwarna ungu dan keluarga sempurna, bagaikan indah di mata. Ya... pilihan perlu dibuat, walaupun pilihan itu belum tentu menjanjikan kegembiraan dan kebahagiaan.

CIK PENULIS BEBEL: Lepas 3 bulan, baru ada blurb di sini. Huh... teruk betul saya!

1 comment:

  1. saya baru abis baca novel nie...n feel that ini karya kak aleya yg membuatkan saya menitiskan air mata n jatuh cinta dengan umair haq....love u kak aleya ...

    ReplyDelete