- SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI... -

July 25, 2014

Salam Ramadan ke-27. Semoga kita selalu berada dalam rahmat ALLAH, tak kira siapa pun kita dan di mana pun kita berada. Tak sedar masa berlalu begitu cepat, lagi beberapa hari Ramadan bakal melambaikan tangan, sedang Syawal datang dengan senyuman. 

Tak ada kata yang nak dicoret hingga panjang berkajang-kajang. Sekadar menjengah sebab mungkin lepas ni tak sempat buat N3 baru. Di kampung, masa saya terasa sangat terhad. 

Jadinya, untuk yang mengenali saya, Selamat Hari Raya Aidilfitri. Salah dan silap, mohon dimaafkan kerana saya manusia biasa yang tak pernah sunyi daripada melakukan kesilapan. Untuk saudara-saudara Islam di Malaysia, berayalah sekadarnya kerana selepas raya, masih kehidupan perlu diteruskan seperti biasa. Untuk saudara-saudara Islam di Gaza, semoga pertolongan ALLAH tak pernah berhenti untuk mereka dalam mempertahankan tanah tercinta. Ya... begitu banyak air mata dan darah yang melanda bumi itu kerana kekejaman satu bangsa yang pada asalnya tak punya apa-apa, tapi berlagak tuan di rumah orang. Namun, yakin dan percayalah, setiap yang berlaku itu tak pernah sia-sia kejadiannya. Insya-ALLAH... tangis itu akan bertukar menjadi tawa bila sampai hari kebangkitan kelak kerana ALLAH itu Maha Adil.

Salam Sayang,

- Aleya Aneesa -

No comments:

Post a Comment