- RaMaDaN 3 hArI -

3:55 PM

HARI ni hari ketiga seluruh umat Islam menyambut bulan Ramadan. Aku... sama juga, hanya tak macam dua hari lepas, hari ni aku lebih bertenaga sikit. Entah apa sebab agaknya, puasa pertama dan kedua rasa letih semacam. Macam kena belasah satu badan dan mata pun macam digam-gam dengan gam yang bergambar gajah. Berat, berat dan berat benar rasanya. Macamlah sebelum ni tak pernah puasa, dalam erti kata lain macam inilah puasa pertama aku dalam seumur hidup ni. Mujur hari ni dah okey, kalau tak memang agak haru nak melalui tempoh sepanjang sebulan setiap hari, kecuali...


Petang ni macam yang dijanjikan, nak pergi Tapah, rumah Fida, buka puasa kat sana. Dah lama nak pergi lepas kunjungan pertama tahun lepas. Tapi setiap kali nak pergi ada saja halangannya. Kali ni pun janjinya nak pergi dengan kawan-kawan yang lain dan sudahnya, aku pergi sorang-sorang sebab yang lain-lain berhalangan. Minggu lain pula, aku pula yang tak dapat pergi sebab dah ada program lain. Jadi... minggu ni ajelah yang aku ada. Susah juga ye nak mengumpulkan ramai orang? Apa pun, harap perjalanan nanti lancar selicin belut. Dan kepada semua umat Islam di atas muka bumi ini, Selamat Berbuka lepas maghrib nanti ye...

You Might Also Like

0 comments