- KETINGGALAN ZAMAN BETUL, AWAK NI TAU! -

March 15, 2012

Akhirnya, semalam dengan jayanya tepat pukul 10.10 malam, saya berjaya menamatkan filem The Lord Of The Rings: The Return Of The King (2003). Itu bererti saya dah menghadamkan kesemua kisah itu [The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001), The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)], daripada A sampai Z.

Ya... ya... saya tahu saya dah ketinggalan zaman. Sebabnya dah 11 tahun usia filem tu, baru semalam selesai saya tengok. Bukannya dulu-dulu tak ada CD atau DVD, ada. Malah, masa filem tu keluar dulu dan abang saya tengok, saya sibuk baca novel walaupun saya ada depan TV. Saya memang tak pernah teruja nak tengok sebab saya rasa filem tu agak membosankan kerana terlalu banyak bercakap. Padahal filem tu sangat heboh dikatakan sebagai sebuah filem yang ‘wajib tengok’.

Tapi macam biasa, ada masa-masanya saya memang agak pelik. Sampailah dua minggu lepas, buka TV2, kebetulan tengah tayang The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, saya pun layanlah. Itu pun saya dah terlepas 15 minit. Layan punya layan, saya terjatuh cinta dan mula berangan untuk mendapatkan dua filem yang lain.

Minggu berikutnya, tengok pula The Lord of the Rings: The Two Towers, pun di TV2. Saya layan dengan abang dan adik saya yang berkesudahan saya tengok sorang-sorang sebab abang saya tidur. Adik saya pun tidur juga, saya kata kat adik saya, tidur boleh tapi atas sofa aje dulu dan jangan tinggalkan saya sorang-sorang kat ruang tamu. Bukanlah saya penakut benar, tapi takutlah juga sebab rumah abah saya tak jauh daripada kubur [ayat seorang penakut]. Padahal, selama ni okey aje rumah tu, tak ada pun kejadian-kejadian pelik berlaku.

Tak sabar menunggu The Lord Of The Rings: The Return Of The King di TV, saya akhirnya cari DVD kat kedai di JB, malangnya semuanya tak ada. Hampa jugalah rasa hati. Bila kebetulan pergi Kulai, saya masuk satu kedai jual DVD. Hem... pencarian saya berakhir, saya dapat set lengkap bagi filem tu. Bonusnya, saya dapat set beberapa filem lain yang kebanyakannya saya tak tengok. Saya mula tertanya-tanya sendiri, selama 10 tahun kebelakangan ni, saya tengok filem apa aje ya? Kalau awal 2000 tu, kira okeylah sebab saya belajar. Tapi lepas habis belajar, saya tak tengok TV atau wayang ke? Pelik betul... ;-)

4 comments:

  1. ehh bukan AA je yg mcm tu..sy pn baru khatam tgk LOTR ni tahun lepas...sebelum2 ni xpenah nk tgk pn..sbb pd sy cite ni terlalu fantasi n khayalan semata2 - walopn tau cite ni hebatt gileerr kene tgk...tp mase org dok sebok2 tgk wat xlayn jerr...

    bile da tgk xboleh stop pulak..kan.. hehe..mmg best la cite ni..tp terlalu fantasi sgt..(pade sy laa)

    ReplyDelete
  2. wah... sy ada kawan rupanya. tp betul, pemandangan cete tu menarik betul, ;-)

    ReplyDelete
  3. tu laa, sy ingat sy jee ketinggalan zaman...hehehe..( so, kene sentiasa bersangka baik...pesan mak sy)

    pemandangan cantik2, perkampungan hobbit tu lawa betul...kene la tgk the hobbit hujungtahun ni..haishh

    btw, sy ade semua koleksi AA, (yg terbaru belum beli hehe) ..bg sy , cite hajat-SR tu yg palinggggg terasa..cukup rencah la kate org..hehe..kalo die sakit, mcm kite pn gastrik same hehe..ms die sedih..fuhh..terase2...mmg patut la die merajuk sampai jepun .. :)

    nway..keep up the good work....
    sy x penah komen ape2 pn seblm ni..kire silent reader laa.. sbb LOTR la ni.. =]

    ReplyDelete
  4. akak pun mmg ada rasa nk tengok hobbit tu, hehehe...

    apa pun, tq baca karya2 akak tau... ;-)

    ReplyDelete