- SiRi MCK [SeDiKiT tEnTaNg "SEKARANG AKU KISAH!"] –


“Budak muka macam kayu tu, takkanlah tak kenal. Kelas sebelah aje pun.

“Muka kayu?” Sedikit kuat pelajar yang seorang lagi bertanya.

Muka Mei Hwa bertambah merah. Bibirnya digigit kuat.

“Macam manalah aku tak kata muka dia macam kayu. Muka dia tak ada perasaanlah. Marah, sedih, suka, semuanya sama aje. Tak suka bercampur orang. Tanyalah kat sekolah ni berapa orang kenal dia. Cikgu pun silap-silap ramai tak kenal dia tau. Harapkan pandai belajar aje nak buat apa kan? Aktiviti kokurikulum langsung tak nak buat.”

Mei Hwa pandang wajah Siti Hajar, dia teringat apa yang pernah Siti Hajar katakan padanya.

Dan Siti Hajar yang memahami maksud pandangan itu, tiba-tiba saja terasa menyesal mengucapkan kata-kata itu minggu lalu. Kalaupun benar, dia tidak sepatutnya meluahkannya kerana itu hak Mei Hwa. Mahu aktif atau tidak, biarlah Mei Hwa yang membuat keputusan.

Tiba-tiba, Mei Hwa tersenyum. Tapi Siti Hajar tidak mampu membalas kerana dia masih dihantui rasa bersalah. Dia memegang lengan Mei Hwa, lantas mereka berdua berpaling, memandang dua orang pelajar yang terpinga-pinga. Terperanjat melihat Mei Hwa ada di hadapan mereka.

“Cakap sesuatu,” suruh Siti Hajar pada Mei Hwa.

“Kau berdua jangan banyak main dan jangan banyak sangat buat aktiviti kokurikulum tau. Nama yang kau kejar tak penting sangat sebab nama tu tak boleh buat kau masuk ke universiti nanti.”

“Nak tambah sikit,” kata Suman tiba-tiba. “Mulut tu jangan jahat sangat. Tak baik!”

PESANAN PENUH KASIH SAYANG - Jangan lupa klik-klik [DI SINI], [DI SINI JUGA], [INI JUGA], [INI] dan [INI] tau kawan-kawan yang cantik-cantik dan kacak-kacak kalau nak tau lebih lanjut tentang Siri MCK ini.

No comments:

Post a Comment