- TaK sUsAh MaCaM nAiK tAnGgA kAn? -

10:55 PM

Salam kawan-kawan! Oh... hari ni saya masih nak menconteng-conteng tentang Siri MERAH CINTA KITA [MCK] lagi dan saya mungkin akan terus melakukannya sehingga 5 bulan akan datang. Tapi, janganlah risau dulu! Bukanlah saya akan kisah-berkisah tentang MCK ini hari-hari. Tidaklah! Bimbang juga kalau-kalau ada yang jemu sampai tak mahu lagi jengah blog saya yang kadang-kadang tak ada isi penting pun. Tapi harap-harap janganlah jemu dulu, tahan sampai 5 bulan sebab kalau tak rasa macam rugi aje. Bukan senang orang nak tawarkan hadiah lumayan macam tu kan? Hanya akan dapat bila adik-adik, mak adik-adik dan ayah adik-adik jawab soalan yang terdapat dalam kuiz MCK tu. Kuiz tu pun, sangat mudah tau! Kalau tak percaya... nanti saya letakkan di bawah ya?

Untuk itu... mungkin, seminggu sekali atau seminggu dua kali, atau juga dua ke tiga minggu sekali. Bergantung pada keadaan, saya akan terus memasukkan N3 tentang MCK ni. Bukannya apa, pejam celik-pejam celik, sekelip mata aje bulan Mei akan mengucapakan “hello” dan itu bererti tarikh luput kuiz MCK pun bermula. Sayanglah... dah beli tapi tak hantar penyertaan, dan lebih sayang lagi kalau langsung tak miliki. Lebih sayang-sayang-sayang lagi kalau ada yang berminat dengan buku-buku seperti MCK ini tapi langsung tak tahu akan kewujudannya. Itulah sebabnya saya akan terus wujudkan N3 seperti ini. Bukan sekadar nak mengingatkan tentang kuiz, bahkan untuk memberitahu pada yang mungkin tidak tahu. Boleh kan? ;-)

Dan seperti yang saya katakan di atas, soalan-soalan untuk kuiz MCK ni sangat mudah, sama aje seperti minum air masak, bukan kacang goreng tau. Tau kenapa saya pilih air masak? Tentulah sebab dibandingkan air masak dengan kacang goreng, air masak lebih banyak-banyak-banyak kebaikannya. Tak juga susah macam naik tangga. Tapi... soalan-soalan semudah itu hanya boleh dijawab sekiranya kisah-kisah dalam MCK yang berjumlah 5 buah itu dihadamkan sepenuhnya. Antara soalan-soalan tersebut;

1. Ada berapa kesalahan yang dilakukan Suhaila sehingga ibu bapanya berasa terlalu marah dengan Suhaila

2. Namakan laman blog yang dicipta Fareeha?

3. Namakan dua permainan [games] di Facebook yang digemari oleh Qistina?

4. Berapakah harga asal baju kebaya biru yang hendak dibeli oleh Najmina?

5. Berapa minggu Mei Hwa mengikut Siti Hajar berlatih kawad kaki?

6. Merah Cinta Kita akan lebih menarik jika... [tidak lebih daripada 30 patah perkataan okey]

Mudah aje kan? Tapi... apa pula syarat kuiz ini ya? Hem... jangan bimbang, syarat-syaratnya juga mudah. Cumanya... akan saya terangkan pada N3 MCK yang akan datang. Mintak diri dulu ya... ;-)

You Might Also Like

0 comments