- YaHoO... sAyA bErJaYa! -

January 29, 2012

Wah... bunyinya macam dapat nombor 1 dalam larian 100 meter aje kan? Tak pun dalam lontar peluru. Ataupun, dah berjaya menyeberangi Selat Tebrau. Tapi sebenarnya... tiga-tiga tu tak betul sama sekali! Nampak benar tipunya sebab saya dah lama tak buat larian 100 meter [last kat sekolah], dah lama tak angkat besi bulat tu dan dah lama juga tak berenang di kolam di tempat tinggal saya, lebih mustahil sampai berenang di Selat Terbrau.

Yang betulnya, saya gembira macam dah diberi bulan dan bintang sebab saya dah berjaya menampalkan road tax kereta dalam masa tak sampai 5 minit. Itu pun dengan senyuman lebar dan tanpa ada kerut di dahi seperti tahun lepas. Rasa dalam hati, memang bangga bagai tak ingat dunia sebab memang itu pun tekad yang saya buat masa saya tampal road tax buat pertama kalinya dalam hidup, tahun lepas.

Kalau dikenang-kenang, rasa macam nak ketawa tergolek-golek pun ada juga sebab geli hati. Tak sangka saya gelabah sampai macam tu sekali. Yalah, mula-mula saya terkial-kial tanggalkan road tax tahun sebelumnya sampai siap telefon abang. Lepas tu, naik rumah ambil air dan sabun sebab kesan yang tinggal pada cermin, lepas tu naik ambil gunting sebab nampak lambang gunting pada road tax baru, sedangkan boleh tanggalkan macam tu aje. Lepas tu... baca [DI SINI] ajelah sebab saya tak larat nak menaip kembali apa yang pernah saya taip tahun lepas.

Tapi satu hal yang saya pegang, manusia selalu belajar daripada pengalaman kerana pengalaman mengajar kita supaya lebih berhati-hati agar tak melakukan kesilapan yang sama.

3 comments:

  1. saya belum pernah lagi..che abe tlg buatkan..cuma akhir2 ni dah boleh la isi minyak kereta sendiri..kekdang tu kena tendang gak ngn pam minyak tu sebab tak reti..:P

    Salam kenal dari saya peminat AA.. meh le singgah blog saya bila kelapangan :)

    ReplyDelete
  2. saya belum pernah lagi..che abe tlg buatkan..cuma akhir2 ni dah boleh la isi minyak kereta sendiri..kekdang tu kena tendang gak ngn pam minyak tu sebab tak reti..:P

    Salam kenal dari saya peminat AA.. meh le singgah blog saya bila kelapangan :)

    ReplyDelete
  3. hahaha..kak aleya yg selalu buat ezan nak gelak..apapun tahniah ye kakakku syg..

    ReplyDelete