- RiNdU tErUbAt -

Seingat saya, baru beberapa minggu lepas saya tanya pada Angah yang saya macam dah lama tak tengok Jean-Claude Van Damme dan Mel Gibson kat TV. Angah saya kata, dua-dua tu dah tua sebab tu dah tak jadi hero. Entahkan betul Angah saya tu, entahkan tak betul, saya terima aje jawapan dia. Tapi memang masa tengah tengok DVD dengan Angah dan familiy yang lain, tiba-tiba aje saya teringat kat dua aktor yang memang sangat-sangat saya minta satu ketika dulu. Rindu nak tengok aksi mereka. Bahkan sampai ke hari ni pun rasanya minat saya pada mereka tak pernah hilang, walaupun pelakon dalam dunia ni silih berganti. Aksi-aksi mereka memang sentiasa melekat kuat dalam ingatan saya dan bagi saya, mereka berdua sukar nak dicari ganti. Itu, bagi saya, pendapat orang lain mungkin aje berlainan kerana minat itu hak masing-masing.

Nak rindu apa? DVD kan banyak! Oh... itu mungkin yang ada dalam benak kalian. Ya, saya akui yang teknologi hari ini cukup canggih. Beli aje, pasti rindu terubat. Cumanya, kebanyakan CD dan DCD lakonan dua aktor tu dah dibeli satu ketika dulu. Hanya sekarang ni, semuanya dah tak ada lagi gara-gara anak-anak buah saya yang terlalu gemar menjadikan CD dan DVD yang dibeli sebagai piring terbang. Kalau saya beli sekali lagi, nampak sangat yang saya jenis suka membuat pembaziran walaupun akhir-akhir ni saya dan boros memang seperti tak dapat dipisahkan lagi.

Dan saya benar-benar tersenyum lebar bila Astro Prima dan TV2 telah menayangkan filem lakonan Jean-Claude Van Damme dan Mel Gibson. Dua stesen TV tu bagaikan mengerti apa yang ada di hati saya. Hahahaha... perah santan! Tapi sungguh, melihat filem Braveheart (1995) lakonan Mel Gibson dan The Hard Corps (2006) lakonan Jean-Claude Van Damme pada hari Jumaat dan Sabtu, rindu saya terubat. Memang betul-betul macam pucuk dicita ulam mendatang. Pendek kata, kedua-dua filem tersebut berjaya membuatkan mata saya terus melekat di kaca TV dan secara tak langsung mengabaikan pruf manuskrip TDS. Harap-harap lepas ni, akan ada filem lain lakonan mereka menghiasi kaca TV. Sesekali menonton filem lama, seronok juga rasanya, ;-)


2 comments:

  1. krepn suka jean claud van damme, kerana namanya yg unik... dn kte suka jg denzel washington.. dn kte jg suka senyum nazim tu, hehehe..

    ReplyDelete
  2. hehehehe... dia berlakon di mata kte, agak bagus... tp mata ktelah, org lain pasti ada pendapat berbeza...

    ReplyDelete