- QiEsYa NuRqAsRiNa. SeLaMaT dAtAnG -

November 16, 2011


- Sorry ya Mak Tam, Qiesya tak diet lagi, sebab tu nampak macam kembang. Nanti, Mak Tam & Qiesya, kita diet sama-sama ya sebab masa dalam perut Qiesya selalu dengar abang panggil Mak Tam anak gajah. Dan lagi... sorry juga sebab Qiesya pakai lipstik lebih tebal daripada Mak Tam. Qiesya cari juga lipstik warna pink, tapi tak ada sebab tu pakai warna maroon ni -

Kalau dia dah boleh berkata-kata, dia mesti cakap macam ni, “Hai... semua! Nama saya Qiesya Nurqasrina. Umur saya, tak sampai sehari lagi. Saya dilahirkan di Hospital Besar Ungku Tun Aminah, Johor Bahru. Berat saya 3.4 kg dan masa lahir saya pukul 1.00 pagi. Nama mama saya Mazlina Saaban, nama papa saya Hasrul Wahab dan nama abang kesayangan saya, Mohammad Aqqif Najmie. Saya ada seorang mak cik yang comel [mak cik perasan] nama Marwati Wahab atau Aleya Aneesa, tapi saya panggil dia Mak Tam. Saya juga...”

Sayangnya, dia masih tak boleh berkata-kata [kalau dia boleh bercakap, memang dia bayi ajaib] dan satu hari nanti, insya-ALLAH dia akan berkata-kata dan akan tumbuh menjadi anak manis yang akan menjadi penyejuk di mata dan penyeri di hati, bukan hanya bagi keluarga, tapi pada seluruh yang ada di muka bumi ini, yang tentunya akan saling berkaitan dengan hidupnya.

Syukur alhamdulillah, ibu dan anak selamat dalam proses melahirkan dan kelahiran. Dan bagi saya sebagai kakak ipar dan mak cik, tak ada yang lebih penting daripada itu. Ketika melihat nama adik ipar saya terpapar pada skrin telefon malam tadi [bermaksud pagi], saya dah senyum kerana saya dapat agak apa yang mahu disampaikan. Bila mendengar suara adik saya, saya ketawa perlahan. Saat adik saya sebut, “Girl”, saya hanya membalas dengan sebutan, “Alhamdulillah”. Syukur kerana kedua-duanya selamat, syukur kerana segala-galanya dipermudahkan dan syukur kerana impian adik saya mahukan anak perempuan kali ini sudah tercapai. Tapi katanya, kalau diberikan anak lelaki sekali lagi pun, dia tetap bersyukur kerana tiap anak itu adalah anugerah dan setiap satunya pembawa rezeki tersendiri.

Untuk QIESYA NURQASRINA, SELAMAT DATANG ke dunia yang penuh dengan warna-warni ini. Bila besar nanti Qiesya akan kenal dengan sepak terajang dunia. Qiesya akan jatuh dan bangun berkali-kali. Tapi Mak Tam harap Qiesya akan kuat, akan jadi seteguh karang kerana dunia ni bukan tempat orang yang lemah, sayang. Bila kita lemah, kita akan mudah dipijak orang. Untuk Mohammad Aqqif Najmie, tahniah sebab Aqqif sekarang dah jadi abang. Mak Tam harap Aqqif akan jadi abang yang paling best dalam dunia untuk Qiesya, abang yang akan selalu ada untuk Qiesya. Kalau Qiesya kena kuat, Aqqif juga harus lebih kuat sayang kerana Aqqiflah yang akan menghulurkan tangan setiap kali Qiesya jatuh tersadung akar. Untuk anak-anak yang lain, Kakak, Adik, Danish, Naqib, Arissa, Awish & Umaira, doa untuk kalian tak pernah tak ada. Moga kalian semua [9 orang] akan jadi anak-anak yang membanggakan keluarga.

4 comments:

  1. Tahniah!! seiras mak dia la.. tp lipstik mmg merah gila, hehehe..

    ** Hospital Sultanah Aminah la dik... :)

    ReplyDelete
  2. Tahniah... Mak Tam. Dapat anak sedara lagik..comey nama Qiesya tu.. mm rasa cam penah terbaca jer nama tu kat mana2.. tapi kat mana yek??

    ReplyDelete
  3. name dia mcm name novel Aku Mahu Kamu tu en.. comey

    ReplyDelete