- TDS, tAk SaBaR tUnGgU kAmU! -

February 28, 2011

TDS... (bukan nak bagi surprise bila tak sebut judul lengkap untuk manuskrip saya yang bakal terbit tu, dan bukan juga sengaja nak terus bermain-main dengan tiga huruf tu, jauh sekali pilih kasih dalam memilih huruf-huruf yang kita semua tahu ada sebanyak 26 itu, tapi sebab masih tak pasti sama ada itu judul final atau tak makanya saya memilih untuk menggelarkan manuskrip tu sebagai TDS), mungkin hanya sebuah kisah biasa kerana yang menulisnya juga orang biasa yang tentunya akan menulis karya-karya yang biasa-biasa saja.

Tapi saya percaya sebahagian kisah biasa itu masih berlaku dan akan terus berlaku dalam masyarakat kita hari ini. Lantaran itu, saya yakin golongan penulis dengan pakej biasa seperti saya akan terus merintis dan cuba meneroka dalam cara masing-masing dengan harapan akan ada sedikit ilmu yang dapat membantu mereka yang kebuntuan, atau yang mencari alasan bagi menutup segelintir mulut manusia yang gemar bertanya sesuatu yang kita tak ada jawapannya. Manusia yang kadangkala lupa bahawa semua yang berlaku di dunia ini bukan atas tangan kita, tapi ada DIA sebagai perancang utama.

Dan seperti yang kita semua tahu, tiap orang ada kurang dan lebih. Kalau DIA memberi, DIA juga boleh menarik kembali apa yang diberikan pada kita dalam sekelip mata atau tanpa perlu berkelip mata. Bersyukurlah dengan apa yang diberikan pada kita kerana kita tak akan tahu bila saatnya kita akan kehilangan apa yang sudah pun ada di dalam genggaman. Selamat membaca pada yang mahu membaca, harap kamu, kamu dan kamu akan setia menanti kelahiran novel tersebut, insya-ALLAH dalam beberapa bulan lagi. Semoga pertolongan dari DIA tak akan pernah berhenti.

7 comments:

  1. Everyone starts from teh beginning, and I believe that one day, everyone can succeed. (^.^)

    ReplyDelete
  2. Masih tak jemu2 meneka makna TDS... :)

    ReplyDelete
  3. Wow buku baru lg... X sabar nk beli.. Bile nk publish kak?

    ReplyDelete
  4. boleh teka tak AN..? TDS...my be...Tiada Dalam Sejuta...@ myb...Tidur Dalam Selimut....hahaha...just kidding AN...ttp setia menunggu TDS....

    ReplyDelete
  5. : mawar merah - saya juga percaya itu dan moga dalam apa pun keadaan, kita akan selalu dirahmati ALLAH...
    : kak azie - teka jangan tak teka...
    : wild cherry - sabar ye, kalau tak ada aral mungkin masa pesta buku antarabangsa Kl, bln april nanti...
    : has - boleh aje. tp dua2 tu salah. cumanya... judul yang tiada dalam sejuta tu, mcm best aje. klu tajuk sy kena reject, boleh ambil x? hehehe... opsss... yg tidur dlm selimut tu, yg tulis nvl tu, hehehe...

    ReplyDelete
  6. kak...tak sabarnya tunggu TDS...publish nati pesta buku ek..hopefully dapat jumpa akak lagi tahun ni..ezan cam biase ngan pegi ecah lagi tahun ni..hehehe..

    ReplyDelete
  7. tunggu jgn x tunggu... nanti jumpa lg klu ada rezeki... ;-)

    ReplyDelete