-Jumaat Lagi...-

Tak macam minggu lepas, kali ni layan dua cerita sekali gus. Sebelum pergi tu, telefon mak sebab takut kalau-kalau mak telefon aku sebab setiap Jumaat malam, memang kebiasaan mak telefon aku (isyh... anak apa ni, asyik mak dia aje yang telefon). Bila aku cakap kat mak yang aku nak pergi tengok wayang, dua movie sekali, mak kata nampaknya aku dah bertukar jadi kaki wayang. Apa nak dikata, aku hanya ketawa besar, mujur aje aku bertukar jadi kaki wayang, kalau bertukar jadi robot tak ke haru. Aku rasa apa yang mak cakap memang ada kebenarannya & kalau boleh, aku nak layan movie kat wayang tu sepanjang hari, 24 jam tanpa henti, tapi... mustahil aje sebab tayangan akhir sampai pukul 12.00 malam. Kalau nak tengok sampai pagi nampaknya kena buka panggung sendiri. Tapi mana nak cari duit pulak kan?

2012... dah lama movie ni kat pawagam, baru aje berkesempatan nak tengok. Agak menakutkan sebab, hem... tak tau nak jelaskan macam mana. Yang pasti, tu cuma sebahagian kecil, sedangkan bila keadaan sebenar berlaku, Hanya DIA Tahu bagaimana gambar sebenar. Pasti lebih dahsyat daripada itu.

Ninja Assassin... ni lagi satu movie yang buat aku seriau. Mana taknya, setiap kali pertempuran berlaku darah keluar memancut-mancut macam air paip. Tapi yang agak anehnya, darah tetap keluar macam air paip walaupun pada bahagian yang bukan pembuluh darah. Tapi tak kisahlah, bukan urusan aku sebagai penonton nak sesakkan kepala fikirkan perkara yang tak sepatutnya aku fikirkan. Bagi aku, cerita ni okey aje walaupun aku rasa plotnya berjalan agak pantas, ada bahagian yang masih menimbulkan tanda tanya & aku rasa tak puas sebab terasa masih ada yang kurang, apa yang kurang tu, aku sendiri tak dapat jelaskan. Lebih daripada itu, kat mata aku, Rain nampak tak comel dalam movie tu. Mungkin sebab muka dia serius kot. Apa pun, bolehlah layan...

1 comment:

  1. teruskan menulis... tinggal 14 n3 je lagi.. go sis go...

    ReplyDelete