-Puteri Harbour...-

Sikap manusia, selalu mengejar yang jauh sebab menyangka yang jauh itu adalah yang sebaik-baik pilihan, sedangkan yang elok ada di depan mata diabaikan. Kenyataan tu tak merujuk pada sesiapa, tapi pada tuan punya jari yang sedang mengetuk keyboard ni. Siapa lagi kalau bukan aku sendiri.

Baru-baru ni, aku, Abang Chik, kakak ipar aku dan Arissa keluar beli barang untuk majlis hari jadi abah. Kami singgah ke Puteri Harbour. Ya ALLAH... cantiknya, itu aje yang dapat aku ucapkan. Dah banyak kali adik aku cakap tempat tu cantik, tapi aku tak pernah peduli. Tempat dekat macam tu siapa yg nak pergi. Yalah... dari kampung aku ke Puteri Harbour tu adalah dalam 7-8 minit. Mungkin sebab tu rasa nak pergi tu tak ada sangat. Lagipun setiap kali nak keluar memang kena lalu, aku jadi tak teruja nak masuk ke dalam. Faktor lain, Puteri Harbour tu masih agak baru dibina.

Tapi lepas ni, aku mesti pergi lagi. Nanti aku nak bawa bekal nasi, ala-ala macam berkelah dan Kak Long pun dah setuju dengan idea aku tu. Tak payah pergi jauh-jauhlah gamaknya lepas ni! Hem... macam Dayang Senandung, dari hitam bertukar putih. Puteri Harbour pula... dari hutan penuh dengan pokok, sekarang dah jadi tempat yang cantik. Aku tumpang bangga...














*** Abaikan tangan yang agak seksa tu dan selipar oren tu...

No comments:

Post a Comment