-Lega...-

December 14, 2009

Lega... itu yang aku rasa sekarang ni. Rasanya manuskrip yang bakal terbit macam dah tak ada masalah yang besar-besar, kalau ada pun kena tunggu pruf daripada editor, macam biasa. Semalam call editor yang tangani manuskrip tu, kali ni bukan Awin lagi. Dah lima novel aku terbit kat tangan awin & aku hargai semua yang dia buat untuk aku & aku tahu aku berpuas hati dengan kerja-kerja dia. Tapi kalau dah macam tu, tak apalah, janji menyenangkan dua-dua belah pihak kan?

Sekarang, Dila yang ambil alih tugas Awin, dia kata tak ada apa sangat dengan manuskrip tu. Yang sikit-sikit tu akan dinyatakan amsa baca pruf nanti. Dan bagi aku pulak, kalau ada sikit-sikit memang perkara biasa sebab aku kan masih dalam proses belajar & selagi bergelar manusia, proses belajar tu tak pernah akan ada titik akhir. Lagipun, mana ada manusia yang perfect kan? Lagilah aku yang memang ada banyak kurang dan lompang di sana sini.

Minggu lepas pun, segmen ilmu, tinta penulis dan dedikasi dah aku selesaikan. Terima kasih pada Kak Azie yang banyak tolong aku settlekan segmen ilmu tu. Kalau tak, haru juga aku sebab asyiklah nak tertanya-tanya dalam hati. Bila call orang sepatutnya, macam-macamlah pula alasan yang dia beri. Biasalahkan? Tapi bila sampai part dedikasi, sempat jugalah aku garu-garu kepala, lagak orang bingung tak tahu apa-apa. Siapa pulak yang jadi manusia bertuah kali ni ye? Hahaha... apa pun, tunggu ajelah bila dah jadi novel nanti...

No comments:

Post a Comment