- GILA BUKAN BIDADARI -

Semalam tengok Bukan Bidadari untuk episod 4, lepas terlepas episod 2 gara-gara tengok Masterchef Selebriti [tak rajin nak tengok kat Tonton]. Penyakit lupa-lupa datang berkunjung. Mujur juga episod 3, minggu lepas selamat saya tengok. Awal-awal dah ingatkan diri. Maka, bertukar-tukar channellah saya antara TV3 dan Astro Ria.

Rasa-rasanya, saya akan ikut drama ni sampai ke sudah kalau tak ada aral sebab dah terjebak, sama macam Vanila Coklat dan 3 Janji. Kenapa? Sebab awal-awal dulu, drama ni ada iras-iras novel saya, TANPAMU AKU RINDU. Itu hanya untuk episod 1 aje. Semakin jauh Bukan Bidadari pergi, semakin iras-iras itu semakin tak ada. Semakin saya tak nampak bayangan Zuyyin Amani ada pada Inas yang dilakonkan Nad Zainal. Tapi saya tetap juga nak tengok. Alang-alang dah menyeluk pekasam kan... biarlah seluk sampai ke lengan. Sebab yang lain kenapa saya nak terus ikut drama ni, sebab tajuknya sangat-sangat saya suka, BUKAN BIDADARI. Menarik, kan?

Apa yang saya harap, pada akhirnya nanti... Bukan Bidadari ni tak akan menghampakan saya macam sesetengah drama yang pernah saya lihat. Maksud tak menghampakan, janganlah endingnya mengecewakan. Tapi nak tahu menghampakan atau tidak, kenalah saya tengok sampai ke sudah. Persoalannya, bila asyik tengok TV, bila manuskrip novel saya yang baru nak bergerak? Alahai, alahai Encik Mood, sayang...

2 comments: