- MASTERCHEF SELEBRITI MALAYSIA [AKHIR] -

3:59 PM

Seseorang bagi tahu saya yang dia dah tahu siapa yang jadi juara Masterchef Selebriti Malaysia [MSM]. Bukan tipu-tipu tapi memang betul sebab dia siap bentangkan bukti pada saya. Macam mana dia tahu, biarlah saya tak bagi tahu. Mungkin bukan dia aje yang tahu, penonton lain yang ‘perasan’ mungkin juga tau. Tapi saya bukanlah salah satu daripada penonton bertuah tu sebab saya memang kaki TV tapi saya tak tengok semua rancangan yang ada di TV. Saya pilih-pilih mana yang saya suka.

Sebenarnya, kalau seseorang tu tak bagi tahu saya pun saya meramalkan yang Datuk Fazley memang akan jadi juara berdasarkan prestasi dia yang saya tengok. Walaupun saya memang tak pandai masak, saya tahu menilai kata-kata ‘tok guru’ peserta MSM. Tapi... itu pun kalau nasibnya baik sebab kadang-kadang saya rasa MSM ni macam lebih kepada nasib pun ada juga. Contohnya, ada banyak hari peserta tu masak sangat sedap, tapi tiba-tiba satu hari tu masakannya kurang, maka dia pun terkeluar kerana yang satu hari tu. Bukan yang banyak hari tu. Contoh lain, dia masak sedap tapi bila masak secara berkumpulan, kumpulannya kalah dan dia harus melalui proses penyingkiran. Kan nampak macam tak adil tu? Itu di mata saya yang tak pandai masaklah! Pastinya format yang dibuat sudah dikaji dengan sedalam-dalamnya sebelum memulakan MSM tu.

Selain Datuk Fazley, Angah pun nampak tak kurang hebatnya juga. Bila dah sampai ke final, saya anggap mereka sama-sama hebat. Cumanya, pertandingan memang ada kalah dan menang. Sama macam hidup yang ada naik turun, pasang surutnya. Dan nampaknya, satu lagi rancangan yang saya tengok dah berakhir... :-)

You Might Also Like

0 comments