- KALAU DAPAT KERETA NI MACAM BEST AJE! -

July 14, 2012

Berangan? Ya... memang berangan pun. Tapi kalau dengan cara berangan macam ni boleh buat kita senyum, kenapa tak kan? Lagipun, bukan selalu berangankan kereta macam ni ni. Selalu berangan perkara lain.

Sebenarnya saya bukan jenis gila kereta. Bawa kereta pun masih macam siput sedut, terkial-kial walaupun dah 2 tahun. Kadang-kadang masih kena hon, kadang-kadang saya hon orang bila saya rasa orang tu salah. Entah-entah, saya yang salah kan? Itu belum masuk part jalan raya. Sungguh, saya memang buta jalan! Kalau saya pergi tempat yang sama beberapa kali pun saya tetap akan sesat juga. Sebab tu sampai sekarang saya tak ke mana-mana sangat, takut sesat sampai ke Kelantan. Hahaha, penipu!

6 tahun dulu saya pernah sengih sampai ke telinga gara-gara dapat kereta yang duit mukanya dibayar dengan hasil titik peluh saya sendiri. Tapi cukup seminggu dapat kereta tu, saya terus tak nak bawa. Saya jadi fobia lepas langgar kaunter tiket dekat shopping complex. Sayang kan, kereta baru saya jahanamkan? Tapi nak buat macam mana, memang itu pun yang dah tertulis dalam lipatan takdir saya. Ceh... salahkan takdir lagi! Lepas kejadian tu, pegang aje stereng kereta, satu badan menggigil dan sudahnya, kereta tu abang saya yang terpaksa jaga.

Baru 2 tahun lepas bawa kereta tu datang KL, walaupun hari pertama bawa saya rasa macam nak terkeluar usus. Takut gila! Itu pun mujur juga rumah sewa saya kena pecah masuk oleh entah PENJAHAT mana. Yang syukurnya, satu sen pun milik saya tak terusik. Terima kasih sangat pada ALLAH. Sebab dah tak ada pilihan, dalam keadaan kaki tangan yang menggigil saya terpaksa bawa kereta tu pergi balai polis. Esoknya, saya cekalkan hati pergi kerja bawa kereta. Seramnya, Ya ALLAH... hanya DIA yang tahu betapa kalau boleh saya nak pasang driver. Cuma... tak cukup kaya aje!

Sekarang ni, alhamdulillah skill bawa kereta saya dah makin bagus. Dulu saya cukup takut kalau parking senget, sekarang saya dah tak peduli dah selagi masih dalam kotak. Sebenarnya nak atau tak, saya terpaksa bawa juga kereta sebab rumah yang saya duduk sekarang ni tak ada pengangkutan awam. Tapi mujur juga macam tu, kalau tak... mungkin sampai saat ni saya masih menumpang kereta orang. Dan tumpang kereta orang, aduhai... hidup menumpang memang tak best. Sedih sangat! Tak apalah... benda dah berlalu, bukan boleh pun kalau nak undur.

Dan kalaulah Volkswagen Beetle kat atas tu dapat kat saya, memanglah saya akan senyum tak henti-henti. Nampak comel aje kereta tu. Tapi soalnya siapa yang nak bagi kan? Nak beli sendiri, saya masih belum mampu dan tak tahu bila akan mampu. Jadi... kalau sesiapa yang rasa ada duit lebih, tolonglah... hadiahkan aku Volkswagen Beetle ni, kalau boleh warna hijau dan kuning. Kalau dapat, saya sanggup akan jadi tukang kebun yang paling baik dalam dunia ni. Hem... berangan teruslah, tak kena bayar kan? Hahahaha...

4 comments:

  1. kak aleya syg...normal la tu bila mula2 drive sendiri akan berlaku jugak insiden2 yg tak diingini..ezan mula2 dapat lesen dulu mula2 terpecahkan lampu brake..pastu kete mati tengah2 traffic light...malu wooo..tapi cam akak cakap la..menumpang orang ni susah..nak tak nak kita kena usaha jugak..apapun benda2 yg jadi tu bila dikenangkan nak gelak jugak...
    "ko ado??" versi Double A..hahahaha..

    ReplyDelete
  2. suka gak kalau dapat kete cam tu..wee..dalam mimpi jer kot..

    ReplyDelete
  3. : EZAN - kesimpulannya, mmg susah betul tumpang org. sedih gila kalau kenang-kenang. tp... dr situ kte belajar banyak benda, ;-)

    ReplyDelete
  4. : SKY BEFORE PINKY - samalah, dalam mimpi ajelah dapat rasa... hehehe...

    ReplyDelete