- MAEL LAMBONG AJE PUN! -

4:31 PM

Sebelum filem ni keluar kat pawagam, saya memang dah simpat hajat nak tengok. Sebabnya, saya nak tengok aksi Zizan. Rasa-rasanya banyak dah filem yang dia lakonkan saya tengok kat pawagam. Bukan juga saya minat gila-gila kat Zizan ni, tapi tok juga tak minat. Bolehlah lakonan dia, tapi saya lebih suka tengok dia buat lawak. Kalau dia bergabung dengan Johan, lagilah saya suka tengok. Bagi saya, mereka berdua memang sangat serasi. Bila mereka digandingkan berdua, belum pun mereka buka mulut, buat lawak, saya dah senyum dan ketawa sendiri. Serius, muka mereka memang sangat-sangat kelakar, apa lagi bila mereka dah mula buka mulut. Tapi... walaupun saya suka lawak mereka, saya tetap kurang gemar kalau-kalau ada lawak yang kedengaran agak kasar. Yang tu, memang tak sesuai.

Cadangnya, saya nak tengok Mael Lambong ni dengan orang-orang yang sangat dekat dengan saya. Tapi bila sesuatu terjadi, cadangan ditolak. Itu pun atas sokongan saya sendiri. Tapi saya tetap nak tengok juga Si Mael Lambong ni, dengan orang lain yang juga dekat dengan saya. Dan akhir-akhir ni, saya memang lebih banyak tengok filem Melayu dibandingkan filem Inggeris. Kenapa, saya sendiri tak tahu. Padahal, kadang-kadang bila keluar aje dari pawagam, muka saya blur. Tertanya-tanya apa yang nak disampaikan penulis filem tu.

Tapi tak apalah, saya anggap saya sedang menyokong industri filem negara kita. Dengan harapan, orang pun akan beli novel tempatan, khasnya novel yang ditulis oleh penulis yang nama dia, Aleya Aneesa. Apa pun, saya nak tengok Si Mael Lambong ni, kalau boleh malam ni, ;-)

You Might Also Like

4 comments

  1. saya nak pi tengok mael lambung petang ni :) saja bawak adik2 saudara.. :)

    ReplyDelete
  2. kunjungan gan .,.
    saat kau kehilangan arah ingatlah masih ada yang menolong mu
    dan tetap berdoa mengharap untuk menemukan jalanmu.,.
    di tunggu kunjungan balik.na gan.,.

    ReplyDelete