- SELAMAT HARI LAHIR YA CHIK SAM -

Hari ni genap 35 tahun, abang saya yang kedua menjengah dunia. Abang yang ketika saya lahir, dia pernah suruh Mak saya hantar saya ke langit. Itu bukan cerita rekaan, tapi itulah cerita yang pernah Mak saya kisahkan pada saya. Adoilah… saya baru nak tengok dunia, nak rasa betapa hebatnya diutus sebagai manusia, saya dah disuruh hantar ke langit. Zalim kan bunyinya tu? Tapi tentulah bukan salah dia sebab ketika itu, dia juga masih kecil. Saya yakin dia tentu bertanya daripada mana saya datang. Mak saya pula pasti tak tahu bagaimana nak memahamkan dia yang sekecil itu. Mesti asalnya, Mak saya yang kata pada dia yang saya didatangkan dari langit.

Ikutkan hati memang ada banyak yang nak saya kisahkan tentang dia. Tapi macam tak ada kata-kata yang sesuai, ditambah pula mood menulis pun macam tak berapa nak best. Jadinya, untuk abang kedua saya, SAMSOL WAHAB. SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-35 TAHUN. MOGA PANJANG UMUR, MURAH REZEKI, BERBAHAGIA DI DUNIA DAN DI AKHIRAT, DAN… SELALU ADA DALAM RAHMAT ALLAH.

No comments:

Post a Comment